ایران از لحاظ ظرفیت تولید پلی استر و همچنین زنجیره خوراک ترفتالیک اسید در جایگاه نخست خاورمیانه است. علی محمد بساق‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی‌تندگویان،‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: ایران در موقعیت مناسبی برای گسترش صنعت پلی استر است و از این طریق توسعه کاربرد این محصولات در بخش صنایع خودرو و صنایع الکترونیک، کشاورزی و ساختمان از ارزش‌های نهفته بالایی برخوردار است.

وی افزود: ظرفیت سالانه تولید فاز یک و دو این شرکت بیش از ۸۰۰هزار تن محصول نهایی با ارزشی معادل یک میلیارد دلار بوده است، همچنین میزان تولیدی پلی اتیلن ترفتالات از ابتدای راه‌اندازی تاکنون حدود ۳۳۶هزار تن بوده که از این مقدار حدود ۱۶۵هزار تن آن مصرف داخل و مابقی به کشور‌های دیگر صادر شده است.

وی همچنین از دریافت ۱۷ گواهینامه در زمینه‌های مختلف سیستم‌های نوین مدیریتی یاد کرد و گفت: سه مورد از این گواهینامه‌‌ها، برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود که عبارتند از: گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) از شرکت مشارکتی TUV NORD ایران و آلمان جهت مجموعه فرهنگی (مهد کودک و فرهنگسرای خانواده)، تاییدیه بین‌المللی نظام پیشنهاد‌ها Suggestion system از شرکت فوق جهت فاز‌های اول و دوم مجتمع وگواهینامه سیستم مدیریت شکایت مشتریان ISO ۱۰۰۲ از همین شرکت جهت فاز‌های اول و فاز دوم مجتمع.