گروه صنعت و معدن: نخستین طرح تولید تیرآهن بخش خصوصی شهریور ماه امسال در یزد راه‌اندازی می‌شود. مدیرعامل فولاد یزد با اعلام این خبر گفت: این طرح برای تولید سالانه ۵۰۰هزار تن انواع تیرآهن تعریف شده است. محمد احرامیان که با خبرنگار ما سخن می‌گفت، تصریح کرد: تیرآهن‌ها در سایزهای ۱۴ تا ۲۲ تولید می‌شوند. هر چند پس از مدتی قادر خواهیم بود تیرآهن نمره ۲۴ را نیز تولید کنیم. وی تولید متوسط روزانه تیرآهن را در آن کارخانه ۱۵۰۰تن اعلام کرد.مدیرعامل فولاد یزد درباره نحوه تامین مواد اولیه این طرح اظهار داشت: این خط از محل واردات شمش تغذیه خواهد شد. احرامیان، میزان پیشرفت فیزیکی طرح یادشده را ۷۵درصد اعلام کرد.به گفته این فعال بخش‌خصوصی، هم اینک سیستم‌های اتوماسیون خط تولید تیرآهن در حال ورود به کشور است. وی گفت: تکنولوژی به کار گرفته شده این طرح، از یک شرکت ایتالیایی خریداری شده است.

۱۵۰هزار تن ذوب

احرامیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی خط ذوب الکتریکی در سال گذشته، گفت: در حال حاضر روزانه بین ۸ تا ۱۲ ذوب تولید می شود. وی ظرفیت تولید کوره ذوب را ۵۰تن اعلام کرد. احرامیان پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری ۱۲۰ تا۱۵۰هزار تن فولاد خام در شرکت فولاد یزد تولید شود.

نورد ۲/۱ میلیون تنی

وی ظرفیت فعلی خط نورد (میلگرد) را ۳۰۰هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: نورد تولید شده این واحد در سال آینده به ۲/۱میلیون تن خواهد رسید.احرامیان مجموع سرمایه‌گذاری‌های خط تولید ذوب ،تیرآهن، مفتول و میلگرد را ۱۴۰میلیارد تومان ذکر کرد. به گفته وی ،۶۸میلیارد تومان این رقم مربوط به خط تولید تیرآهن است.