محمد صادق جنان صفت

خبر‌های خوشی که گاه در میان انبوه خبرهای مختلف می‌شنوی و می‌خوانی، می‌تواند دلگرمی و امید را افزون کند. این روزها که خبرهای خوش از رونق فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی کمتر به گوش می‌رسد، وقتی می‌شنوی تعدادی از نخبگان بدون اتکا به منابع مالی دولت، بنگاهی اقتصادی- اجتماعی را با سرمایه‌های انباشت شده از کار قبلی خویش راه انداخته‌اند خرسند می‌شوی.

پنجشنبه گذشته به دعوت مدیران نخستین بیمارستان فوق تخصصی چشم به نام نور که قرار است در روزهای آینده افتتاح شود به این بیمارستان رفتیم. جدای از اینکه بیمارستان یاد شده، ساختمان مدرن و دستگاه‌های مجهز و پیشرفته‌ای داشت و نوعی هتل- بیمارستان را به چشم می‌آورد، جذابیت کار این بود که توسط بخش خصوصی ساخته شده است. مدیران بیمارستان تاکید کردند درآمد حاصل از پذیرش بیمارانی که ازخارج از کشور به این بیمارستان خواهند آمد می‌تواند هزینه‌های آن را تامین کند.

امید است مسوولان این بنگاه در کار خویش کامیاب باشد و راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همه عرصه‌ها هموار شود. ایرانیان نشان داده‌اند اگر فضای کار باشد و دخالت‌های دولت- با هر گرایش سیاسی- کاهش یابد، شم اقتصادی نیرومندی دارند و نباید این شم اقتصادی را نادیده گرفت.