گروه صنعت و معدن- لاستیک‌های چینی فاقد کیفیت که با مارک‌های تقلبی وارد بازار می‌شوند اکثرا تاریخ مصرف گذشته هستند و از استاندارد لازم برخوردار نیستند. عباس حلوایی، رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن خودرو، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه واردات لاستیک بدون خدمات پس از فروش یکی از مشکلات این صنف است گفت: تا زمانی که لاستیک‌های وارداتی نماینده انحصاری نداشته باشند که موظف به ارائه خدمات پس از فروش باشند نمی‌توان به بهبود اوضاع بازار این نوع لاستیک‌ها امیدوار بود.

حلوایی با اشاره به کیفیت قابل قبول لاستیک‌های تولید داخل گفت: نخ نایلونی که در تولید لاستیک‌های داخلی خودرو استفاده می‌شود در حد استانداردهای جهانی است و همین موضوع صنعت لاستیک خودروی ایران را به یک صنعت قابل رقابت در جهان تبدیل کرده است. وی درباره بازار فعلی روغن داخلی گفت: با توجه به تولید داخلی و واردات خارجی مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بازار در وضعیت متعادلی به سر می‌برد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن خودرو با اشاره به طبیعی بودن تغییر قیمت‌ها از سال گذشته متناسب با تورم اذعان کرد: افزایش قیمت ۱۳درصدی لاستیک و روغن خودرو از سال پیش تاکنون طبیعی بوده است.