قائم مقام شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: کارخانه تولید آهن اسفنجی ۸۰۰هزار تنی اردکان هم اکنون در دست ساخت است. علی اصغر خبیری در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: این کارخانه با هدف تامین مواد اولیه مورد نیاز طرح‌های توسعه مجتمع فولاد آلیاژی ایران ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه اظهار داشت: این کارخانه با مشارکت شرکت فولاد آلیاژی ایران، چادرملو، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و ایمیدور در دست ایجاد است که سهم هر یک به ترتیب۴۰،۲۵،۲۵و ۱۰درصد است.

خبیری با اشاره به اینکه ماده اولیه و مورد نیاز کارخانه‌های فولاد آلیاژی با آهن اسفنجی و آهن قراضه تامین می‌شود، گفت: آماده‌سازی ضایعات آهنی به میزان۴۰۰هزار تن، از دیگر برنامه‌های این شرکت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای است.

به‌گفته‌ خبیری، شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد آلیاژی در کشور و خاورمیانه، قصد دارد با اجرای طرح‌های توسعه تا پایان چهارمین برنامه توسعه اقتصادی کشور (سال۸۸)، ظرفیت تولید خود را به سالانه یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تن فولاد خام

برساند. شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی و مخصوص در ایران و خاورمیانه است و یکی از کارخانه‌های نوین فولاد آلیاژی دنیا است که در سال ۷۸در یزد به بهره‌برداری رسید.

کارخانه‌های فولادسازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیات حرارتی و تکمیل کاری این شرکت، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و برخوردار از بالاترین سطح دانش فنی روز دنیا است و امکان تولید فولادهای آلیاژی و مخصوص را با بالاترین کیفیت و منطق با استانداردهای جهانی دارد. محصولات این شرکت در صنایع هوا فضا، نفت و پتروشیمی، نیروگاه‌ها، ابزارسازی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی، صنایع خودروسازی، ماشین‌سازی و ...، کاربرد وسیعی دارد.