معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: ایران به عنوان یکی از دبیرخانه‌های اعضای استانداردسازی سازمان اکو تعیین شده است. به گزارش ایسنا، برزگری در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان افزود: به‌رغم تلاش‌های بسیار کشور ترکیه برای عضو شدن در دبیرخانه استانداردسازی اکو، ایران توانست این سمت را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: رویکردها و سیاست‌های جدید اداره استاندارد و تحقیقات در شرایط فعلی در بعد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و در بعد ملی ما توانسته‌ایم در سال گذشته ساختارهای جدید استاندارد کشور را جایگزین ساختارهای قدیمی کرده و آزمایشگاه‌ها را در سطح وسیعی به پژوهشگاه‌ها تبدیل کنیم.

وی گفت: در بعد ملی تمامی شرایط به‌روز شده و از اصول سازمان استاندارد جهانی پیروی می‌کند.

معاون سازمان استاندارد گفت: ایران از ۲سال پیش در میان رقیبانی چون اتریش و ترکیه توانست عضو شورای اجرایی ISO انتخاب شده و فعالیت خود را در سازمان جهانی استاندارد و تحقیقات آغاز کند.

برزگری تصریح کرد: دبیرخانه‌های کود شیمیایی، مواد شوینده و وسایل بهداشتی، آرایشی و همچنین دبیرخانه واژه‌های بین‌المللی، سه دبیرخانه بسیار مهم است که در ایران مشغول به کار هستند.