سرپرست پژوهشکده غذایی و کشاورزی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین استانداردها را در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است. به گزارش ایرنا، رحیم ابوعلی با بیان این مطلب افزود: ۱۲۰نوع از محصولات غذایی و کشاورزی در کشور مشمول استاندارد هستند که موسسه بر اجرای این استانداردها نظارت کامل دارد.

وی تصریح کرد، سالانه برای کنترل کیفیت کالا، نمونه‌برداری‌های اتفاقی از محصولات در سطح بازار و کارخانه‌هاانجام می‌شود تا از بروز هرگونه تخلف در این زمینه جلوگیری شود.

ابوعلی در ادامه با اشاره ‌به ‌اولین استانداردهای تدوین شده موسسه استاندارد، گفت: با توجه به اهمیت صادرات فرآورده‌های غذایی و کشاورزی، تدوین اولین استانداردها به این بخش اختصاص یافت.

به ‌گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست پژوهشکده غذایی و کشاورزی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی از برنامه‌های جدید در زمینه تدوین استاندارد و حفظ بازار‌های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در راستای افزایش کیفی و توان صادراتی کارخانه‌های داخلی، بازبینی و تجدید نظر در برخی از استانداردهای گذشته و جدید در دست بررسی است.