گروه صنعت و معدن- در صورت تصویب نهایی، بانک‌ها سند مالکیت و تجهیزات واحدهای صنعتی را به عنوان وثیقه خواهند پذیرفت و بدین‌ترتیب مسیر پرداخت تسهیلات هموار می‌شود. معاون وزیر صنایع و معادن، در بازدید از شهرک صنعتی پرند با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون برخی از صنعتگران در رابطه با چک‌های خود مشکل دارند که براساس دستورالعمل جدید این مشکل برطرف خواهد شد. محمدرضا نوتاش با اشاره به این‌که تاکنون ایجاد ۷۳۰ ناحیه صنعتی در کشور به تصویب رسیده است، گفت: تا به حال حدود ۵۰۰ ناحیه به بهره‌برداری رسیده و این رقم در سال ۸۴ بیش از ۳۰۰ ناحیه بوده است.

به گزارش ایسنا، او با بیان این که هم اکنون حدود ۱۴هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۳۲۰هزار نفری در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند، گفت: تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از ۱۹درصد کل صنایع در مهر سال ۸۴ ، به ۲۵درصد در سال‌جاری رسیده است.

وی گفت: سومین مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کشور طی دو ماه آینده در شهرک صنعتی شمس‌آباد افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه، به رایگان بودن زمین برای واحدهای عام المنفعه متقاضی حضور در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: زمین و تاسیسات جانبی نیز برای مراکز علمی مستقر در شهرک‌های صنعتی رایگان است.

واگذاری مالکیت به مدیران شهرک‌ها

وی در پایان از تدوین طرحی به منظور واگذاری مدیریت و مالکیت شهرک‌های صنعتی به ساکنان و مدیران این شهرک‌ها خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.