معاون وزیر صنایع و معادن در بازدید از ذوب‌آهن اصفهان و طرح توازن گفت: ظرفیت تولید فولاد در این کارخانه به ۵‌میلیون تن خواهد رسید. مهندس هراتی‌نیک توانمندی‌های ذوب‌آهن اصفهان در عرصه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: با توجه به زیربناها و توانمندی‌هایی که در ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد، پیش‌بینی ما این است که این مجتمع عظیم صنعتی با تکیه بر دانش فنی کارکنان خود و قدرت ساخت‌و‌سازی که پس از ساخت و اجرای طرح توازن ایجاد شده، بدون نیاز به کارشناسان خارجی بتواند با حداقل هزینه و با ایجاد یک کوره بلند دیگر، ظرفیت خود را به ۵میلیون تن برساند‌.

وی گفت: طرح تولید ۵‌میلیون تن تولید برای ذوب‌آهن اصفهان هم‌اکنون در ایمیدرو در حال مطالعه کارشناسی است و امیدواریم که پس از این مطالعه و اطمینان از حصول منابع مالی آن طرح مذکور به اجرا درآید.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح توازن در سال‌جاری گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح تاکنون از نظر فیزیکی به خصوص در بخش کوره بلند به پیشرفت مناسبی رسیده است و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده حدود هفته دفاع مقدس، کوره بلند آن راه‌اندازی و بقیه قسمت‌ها نیز تا پایان سال در مدار تولید قرار گیرد.

معاون وزیر صنایع و معادن اهمیت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را یادآور شد و گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نخستین سازمانی است که به‌طور عملی وارد اجرایی کردن اصل۴۴ شد و امید است که بتوانیم با ادامه این کار، حضور همه مردم را برای سرمایه‌گذاری در صنعت کشور فراهم کنیم و همه از فوائد آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: در‌حال‌حاضر ۵‌درصد سهام صنایع مس و فولاد‌مبارکه برای کشف قیمت در بورس عرضه شده است و پس از اجرای طرح توازن و مشخص شدن آثار مالی این طرح و دارایی‌های ذوب‌آهن اصفهان، سهام این شرکت نیز در بورس عرضه خواهد شد.