نمایش صنایع پیشرفته پزشکی در خرداد

گروه صنعت و معدن- یوسف بهمن‌آبادی: در نمایشگاه «ایران مد دهم»، فعالان صنایع پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات سلامت، پیشرفته‌ترین تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند. یکی از اعضای ستاد برگزاری این نمایشگاه با بیان این مطلب گفت: بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات سلامت (ایران مد)، با همکاری انجمن صنایع تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حضور بیش از ۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی در ۲۱ تا ۲۴ خردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران مد، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد پزشکی کشور و بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی در خاورمیانه محسوب می‌شود اذعان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه به نمایش گذاشتن توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی و نیز بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان خارجی است که بدون شک، به توسعه صنایع تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و خدمات سلامت کمک خواهد کرد.

وی افزود:‌ این نمایشگاه هر دو سال یکبار در کشور برگزار می‌شود. چیذری با اشاره به افزایش استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی از برگزاری این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰درصد سالن‌های نمایشگاه واگذار شده و هر روز شاهد تقاضاهای جدیدی در این زمینه هستیم.وی افزود: مساحت نمایشگاه ایران مد دهم نسبت به نمایشگاه قبلی ۳۰درصد افزایش یافته و از ۱۷هزار متر مربع مساحت به ۲۲هزار متر مربع در ایران مد دهم افزایش یافته است.وی افزود: این نمایشگاه از ۱۵ سالن مجزا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بحث ابداع و نوآوری مهم‌ترین مساله در این صنایع به شمار می‌رود گفت: با تعامل وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی، برای حمایت از تولیدکنندگان داخل، در اجاره بهای (ریالی) غرفه‌ها، تخفیف ۱۵درصدی در نظر گرفته شده است.مدیر روابط عمومی ستاد ایران مد دهم گفت: همچنین با همکاری این وزارتخانه، هزینه‌های اقامتی دو تن از افراد دولتی شامل مدیر کل دارو و تجهیزات پزشکی کشورهای عضو اکو، همراه یک هیات تجاری از کشورهای مذکور برای سفر به ایران با هدف ایجاد پل‌های تجاری بین کشورها و تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود. چیذری خاطرنشان ساخت: در بخش خارجی نیز، از سفارتخانه‌ها دعوت به عمل آمده است تا با کشورهایی که بازار هدف ایران بوده تعامل خوبی با ایران برقرار کنند. وی ادامه داد: از وزارت امور خارجه تقاضا کردیم با صدور روادید به بازدیدکنندگان خارجی، مشکلات مربوطه حل شود. وی از توریسم درمانی به عنوان یکی دیگر از اقدامات قابل اجرا در نمایشگاه ایران مد ۸۶ نام برد و ابراز کرد: این بحث برای اولین بار مطرح شده و امیدواریم بتوانیم امکان درمان و انتقال دانش پزشکی را برای کشورهایی که با محدودیت‌ مواجه هستند فراهم کنیم.

وی با اشاره به تخصصی کردن غرفه‌ها تصریح کرد: تخصصی‌کردن غرفه‌ها در مجموعه‌های پزشکی، دندانپزشکی، بیمارستانی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت، موجب خواهد شد بازدیدکننده به سهولت و در کمترین زمان به منظور خود دسترسی یابد.

چیذری، از اجرای برنامه‌های جانبی در کنار نمایشگاه یاد کرد و گفت: برنامه‌های تفریحی و علمی نظیر ایرانگردی، همایش‌ها و سمینارهای علمی، کارگاه‌های آموزشی و غیره چند روز قبل از برگزاری تا پایان نمایشگاه اجرا می‌شود.