رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد گفت: با تامین به موقع شمش فولاد، تولید محصولات فولادی در سال‌جاری بیش از ۱۳‌‌میلیون تن خواهد بود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران، تقی بهرامی نوشهر، میزان تولید محصولات فولادی سال گذشته را ۱۱‌‌میلیون و ۲۰۰هزار تن اعلام کرد که از این میان سهم بخش دولتی بیش از ۹‌‌میلیون و ۲۰۰هزار تن و بخش‌خصوصی نزدیک به ۲‌‌میلیون تن بوده است.

وی همچنین درباره میزان تولید تیرآهن سال گذشته گفت: در بخش تیرآهن پارسال کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان و گروه ملی، نزدیک به یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تن تولید داشتند که در صورت تامین به موقع شمش موردنیاز، دولت توان تولید یک‌‌میلیون و ۸۰۰هزار تن تیرآهن را در سال‌جاری خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به احداث ۵ طرح بزرگ تولید تیرآهن در کشور از جمله کارخانه تیرآهن سهند و سبلان اردبیل که هر‌کدام با ظرفیت ۵۰۰‌هزار تن در سال توان تولید خواهند داشت، نیاز کشور در این بخش تامین می‌شود.

بهرامی نوشهر همچنین میزان تولید میلگرد و نبشی توسط بخش‌خصوصی را در سال گذشته حدود ۲‌‌میلیون و ۱۵۰‌هزار تن اعلام و تصریح کرد: در صورت واردات و تامین مواد اولیه، بخش‌خصوصی توان تولید میلگرد را تا سقف ۵‌‌میلیون تن دارد.

رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد کشور با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور فعالان بخش فولاد کشور و وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن در سال گذشته برای تامین شمش مورد‌نیاز کارخانه‌های فولادی از خارج از کشور گفت: متاسفانه به‌رغم درخواست تولید‌کنندگان برای تامین مواد‌اولیه (شمش) و حذف عوارض مواد‌اولیه از فروش، تاکنون این مهم تحقق نیافته است. رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران در پایان خاطرنشان کرد در صورت عدم‌تامین مواد‌اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها، تولید‌کنندگان تنها با ۲۵درصد ظرفیت خود می‌توانند فعالیت کنند که این امر عملا موجب غیراقتصادی بودن تولید آنها و در نهایت ضربه به اقتصاد کشور خواهد بود.