مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع اعلام کرد: با رسیدن‌ میزان تولید چادر مشکی در داخل به حدود ۵۰درصد نیاز کشور، تعرفه واردات چادر مشکی از خارج افزایش می‌یابد. هوشنگ قادریان در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در حال حاضر، میزان تولید چادر مشکی در کشور کمتر از پنج‌درصد نیاز را پاسخگو است.

وی گفت: وزارت بازرگانی و صنایع و معادن با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان تعرفه ورود چادر مشکی را کاهش داده‌اند که به محض رسیدن تولید به حدود ۵۰درصد نیاز، تعرفه‌های حمایتی از تولید داخل برقرار می‌شود.

وی میزان تولید چادر مشکی در کشور را یک‌میلیون و ۵۰۰هزار متر در سال اعلام کرد وافزود: نیاز کشور به چادر مشکی سالانه بالغ بر ۳۵میلیون متر است.

قادریان گفت: برای افزایش توان تولید داخل سه کارخانه تولید چادر مشکی در کشور در دست ساخت است که یک واحد آن در سال ۸۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ظرفیت این واحدها را سالانه بیش از ۳۰میلیون متر اعلام کرد و گفت: یک واحد بزرگ رنگرزی پارچه چادر مشکی نیز در قم فعالیت دارد.

وی در خصوص اقدامات وزارت صنایع و معادن برای جلوگیری از ورود بی‌رویه پارچه و منسوجات از خارج به ویژه از چین گفت: دولت برای جلوگیری از این مساله دو اهرم مهم شامل تعیین تعرفه بالا به ویژه برای محصولات تکمیل شده نساجی و نیز برخورد شدید با قاچاق دارد که از هر دو اهرم به نحو مطلوب استفاده شده است.