غایبین مراسم 100شرکت برتر 84

نه سال متوالی است که در آخرین ماه هر سال مراسمی تحت عنوان «انتخاب ۱۰۰شرکت برتر» در محل سازمان مدیریت صنعتی واقع در مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار می‌شود. در این مراسم ۱۰۰شرکت بزرگ ایران که براساس میزان حجم فروش ، رتبه‌بندی شده‌اند معرفی می‌شوند. معرفی بنگاه‌هایی که مدیران و کارمندان آنها در طول یکسال موفق شده‌اند حجم فروش قابل توجهی در مقایسه باچند صد هزار بنگاه کوچک و بزرگ دیگر کسب کنند شاید از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم بقای هر بنگاه تولیدی، خدماتی و سرمایه‌‌گذاری به میزان و نحوه تعامل آن بنگاه با محیط بیرونی خود برمی‌گردد.

ناگفته پیدا است حجم فروش هر بنگاه که می‌تواند میزان تعامل آن را با محیط بیرونی مشخص کند. با توجه به این مطلب پرواضح است اعلام نتایج رقابت برای معرفی ۱۰۰شرکت برتر ایران می‌‌تواند برای مسوولان اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، نفت و پتروشیمی و مالی کشور قابل اهمیت باشد.

دو روز پیش مراسم سه ساعته معرفی پرفروش‌ترین شرکت‌های سال ۸۴ ایران تنها با حضور ۸۰نفر برگزار شد.

اگر تعداد خبرنگاران، کادر خدمات، اعضا و کارمندان سازمان مدیریت صنعتی و مدیران این ۱۰۰شرکت را از رقم ۸۰نفر حاضر در این مراسم تفریغ کنیم به این حقیقت می‌رسیم که آمار غایبین مسوولان و مدیران ۱۰۰ شرکت برتر بیش از همه بوده است.

تا جایی که چشمان خبرنگار دنیای اقتصاد توانایی مشاهده در سالن سازمان مدیریت صنعتی را داشت هیچ مسوول دولتی و اعضای تشکل‌ها در این مراسم حضور نداشت.

البته با توجه به اینکه مسوولان دولتی احیانا در آن روز و ساعت درگیر جلسات تصمیم‌گیری آخر سال بودند حتما گزارش‌های منتشر شده از این مراسم را مطالعه کرده‌اند.

یادمان باشد لیست ۱۰۰شرکت برتر حاوی نکات مهم و برجسته‌ای است که می‌تواند دولت را در مسیر تصمیم‌سازی‌های اقتصادی کمک شایسته‌ای کند.تعداد شرکت‌های دولتی، حجم فروش، تغییر رتبه و گروه‌بندی آنها به لحاظ نوع فعالیت اقتصادی از جمله کلید واژه‌هایی است که توجه به آنها در لیست ۱۰۰ شرکت برتر، ما را به حقایق بعدی متصل می‌کند.

دنیای اقتصاد روز دوشنبه گزارش مفصلی از این مراسم به همراه لیست ۱۰۰ شرکت پرفروش ایران به چاپ رساند.