معاون کارآفرینی وزیر کار گفت: هر چه میانگین اشتغال بنگاه‌های کوچک کمتر باشد برای رسیدن به میزان اشتغال هدف برنامه چهارم توسعه، بنگاه‌های کوچک بیشتری باید ایجاد شود که‌این امر باعث کم شدن میانگین عمر این بنگاه‌ها خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس مجید ملکی تبار، گفت: برای آنکه اهداف اشتغالزایی برنامه چهارم توسعه تامین شود، باید سالانه ۹۵۰هزار تا یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شود که به‌این منظور تا پایان برنامه چهارم توسعه ، نیازمند تاسیس حداقل ۵۰۰هزار بنگاه اقتصادی با میانگین ۱۰ فرصت شغلی خواهیم بود که بر اساس بررسی‌های شرکت‌های مشاوره‌ای و به پیشنهاد آنها تشکیل شوند.

وی متوسط اشتغال بنگاه‌های کوچک را ۳نفر عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با اعمال سیاست‌های خاصی میانگین اشتغال بنگاه‌های کوچک را به ۱۰نفر افزایش داده تا علاوه بر ایجاد ۵میلیون فرصت شغلی در طول ۵سال برنامه چهارم توسعه، با حفظ تعداد بنگاه‌ها در یک سقف مشخص، طول عمر آنها را نیز افزایش دهیم.

معاون وزیر کار تاکید کرد: انعطاف‌پذیری بیشتر و میانگین عمر کمتر ویژگی بنگاه‌های کوچک است، در حالی که بنگاه‌های بزرگ‌تر، به‌رغم میانگین عمر زیاد اما از حداقل انعطاف‌پذیری برخوردارند.

ملکی تبار گفت: تا پایان بهمن سال ۸۵ که یک سال کامل از اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک زودبازده و کارآفرین می‌گذرد، ۱۵۳هزار بنگاه به بهره‌برداری رسیده‌اند که ۵۶۴هزار فرصت شغلی در قالب ۲۵۶هزار طرح ایجاد شده است.

وی تاکید کرد از ۹۵۰هزار فرصت شغلی تعهد دولت برای سال ۸۵ ، ۶۰۰هزار فرصت شغلی از طریق بنگاه‌های کوچک و با اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش دولتی حداقل ۲۰۰هزار تا ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.