موافقت کلی با افزایش قیمت سیمان در شورای اقتصاد
گروه صنعت و معدن- وزیر صنایع و معادن، با تاکید بر اینکه تولید ملی عاملی برای کم شدن تهدیدات خارجی در کشور خواهد بود، گفت: دستیابی به اهداف چشم‌انداز توسعه اقتصادی کشور و تبدیل شدن ایران به قدرت اقتصادی منطقه از طریق توسعه صنعت محقق خواهد شد.

دکتر طهماسبی در حاشیه جشنواره تولید ملی از موافقت کلی شورای اقتصاد با افزایش قیمت سیمان خبرداد و گفت: این موضوع به دلیل حجم بالای کاری در شورای اقتصاد هنوز نهایی نشده است.
دکتر علیرضا طهماسبی در جشنواره تولید ملی افزود: موتور اولیه رشد‌اقتصادی کشور را تولید صنعتی و رشد افزوده بخش صنعت تشکیل می‌دهد و معتقدیم باید به مبانی نظری لازم برای رشد صنعتی کشور توجه کافی شود. او در جشنواره تولید ملی با اشاره به انتشار سند راهبرد توسعه صنعتی کشور اظهار کرد: این سند با سند قبلی در برخی موارد از جمله نگرش به تولید ملی، نشان ملی، نشان‌های تجاری و جهانی شدن اختلافاتی دارد.
ما در سند استراتژی توسعه صنعتی نگرش ویژه‌ای به موضوع تولید ملی داشته‌ایم که به این منظور باید به بحث نشان‌سازی تجاری در داخل توجه مطلوبی صورت گیرد. وی با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه‌ای به منظور بخشیده شدن کلیه جرائم تامین‌اجتماعی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: در صورت تصویب نهایی این لایحه، جریمه بدهکاران به سازمان تامین اجتماعی بخشیده خواهند شد و کل بدهی این سازمان نیز به صورت اقساط دریافت خواهد شد.وزیر صنایع و معدن در حاشیه مراسم جشنواره تولید ملی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت سیمان در شورای اقتصاد مطرح شده و موافقت کلی نیز در این خصوص صورت گرفته، گفت: به دلایل حجم بالای کار در شورای اقتصاد این موضوع هنوز نهایی نشده است.
علیرضا طهماسبی گفت: برای تعیین قیمت سیمان باید به یک نظر مشترک با وزارت بازرگانی برسیم. اگر هم قرار باشد آزاد‌سازی سیمان صورت گیرد، باید روش‌های قابل قبولی اتخاذ شود تا مصرف‌کنندگان متضرر نشوند.
او با بیان این که هم اکنون روش‌های اصلاح و آزاد‌سازی قیمت سیمان بر سر راه ما وجود دارد، گفت: مزایا و معایب هر دو روش بررسی شده و البته روش آزاد‌سازی کنترل شده قیمت سیمان در اولویت قرار دارد.
ما پیشنهاد دریافت مابه‌التفاوت‌هایی از تولیدکنندگان سیمان را ارائه داده‌ایم که با استفاده از آن، شرکت‌های دولتی توان واردات سیمان را به منظور تنظیم بازار دارا باشند. طهماسبی در ادامه در خصوص تعیین تعرفه 90درصدی واردات خودرو در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی‌ اظهار کرد: صنعت خودرو‌سازی چهاردرصد تولید ناخالص ملی کشور را شامل می‌شود و تعرفه تعیین شده باعث تقویت این صنعت خواهد شد.