گروه صنعت و معدن: چهارمین همایش جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی با معرفی شرکت‌های برتر کشور در زمینه بهره‌وری و تعالی سازمانی با حضور متخصصان و دست‌اندرکاران در تهران گشایش یافت. این جایزه به برترین سازمان‌های ایرانی حایز شرایط اعطا می‌شود که براساس ارزیابی عملکرد، نگاهی سیستمی و جامع به تمام حوزه‌های عملکرد و فعالیت‌های یک سازمان بر مبنای مفاهیم و ارزش‌های مدل تعالی سازمانی داشته‌اند.

هدف اصلی جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی ایجاد فضای رقابتی برای تعالی سازمان‌ها، تشویق سازمان‌ها برای انجام عملیات خود ارزیابی، شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود و ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات موفق سازمان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ما در این همایش چهار شرکت که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، تندیس بلورین بهره‌وری و تعالی سازمانی را دریافت کردند.

همچنین به ۱۱شرکت برتر تقدیرنامه بهره‌وری و تعالی سازمانی و به ۳۹شرکت گواهینامه تعالی تعلق گرفت.

شرکت‌های «فولاد مبارکه»، «طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو» (ساپکو)، «ایران‌خودرو» و شرکت «تولید صنعتی فراسان» واجد شرایط برای دریافت تندیس بلورین جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی شناخته شدند.

این چهار شرکت دارای سطح امتیازی بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ بودند، ولی در این دوره هیچیک از شرکت‌ها حائز شرایط برای دریافت تندیس زرین و سیمین شناخته نشدند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در چهارمین همایش تعالی سازمانی گفت: امسال ۳۰درصد تعداد متقاضیان ارزیابی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در دوره اول این همایش فقط شرکت‌های تابعه سازمان گسترش حضور داشتند، ولی امروز عموم صنایع بخش خصوصی حضور دارند.

معاون وزیر صنایع و معادن، بیان کرد: با توجه به تداخل میان جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی مقرر شد برای سال ۸۶ موسسه استاندارد عهده‌دار جایزه ملی کیفیت محصول و سازمان گسترش صنایع و معادن عهده‌دار جایزه ملی تعالی سازمانی باشند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در رابطه با گلایه مقام معظم رهبری در خصوص روند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: مقام معظم رهبری از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آنگونه که القا شده گله نداشته‌اند بلکه توصیه ایشان مبنی بر مسیر خصوصی‌سازی و توسعه اصل ۴۴ بود به طوری که حتی تبیین ضرورت این کار از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

مفیدی با بیان اینکه هم‌اکنون واگذاری‌ها توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی در حال آگهی کردن فروش ۴ واحد سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران است.