در لایحه بودجه سال ۸۶، بودجه پیشنهادی سازمان نظام مهندسی معدن ۳۰۰‌میلیون تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون صنایع و معادن و پیگیری کمیته معدن مجلس شورای اسلامی رقم ۸۰۰‌میلیون تومان تعیین شد. محمدرضا سجادیان، رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌‏وگو با ایلنا، اظهارداشت: طبق ماده ۳۵ قانون معادن ایران، باید ۳‌درصد از حقوق دولتی معادن به سازمان نظام مهندسی معدن تعلق بگیرد که طبق این قانون باید رقم ۹۰۰‌میلیون تومان به تصویب می‌‏رسید؛ ولی رقم پیشنهادی در لایحه بودجه سال ۸۶، ۳۰۰‌میلیون تومان بود که با پیگیری کمیته معادن مجلس به رقم ۸۰۰‌میلیون تومان افزایش یافت.

وی، همچنین گفت: سازمان نظام مهندسی معدن بزرگ‌‏ترین تشکل معدنی کشور است که ۱۲‌هزار عضو دارد و بر نحوه عملکرد معادن کشور نظارت می‌‏کند.

سجادیان، درباره بودجه ۲۰‌میلیون دلاری اختصاص یافته به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، تصریح‌‏کرد: در لایحه متمم واردات بنزین سال ۸۵ که به مجلس تقدیم شد، مجلس بودجه واردات بنزین را از ۵/۳‌میلیارد دلار به ۵/۲‌میلیارد دلار کاهش داد و ما به تفاوت یک‌میلیارد دلاری آن را به بخش‌‏های عمرانی و توسعه‌‏ای کشور اختصاص داد و از همین محل ۲۰‌میلیون دلار برای توسعه کارهای اکتشافی به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تعلق گرفت که این رقم جدا از بودجه در نظر گرفته شده در لایحه ۸۶ این سازمان است.

رییس کمیته معدن مجلس، بودجه مصوب سازمان‌‏های ایدرو و ایمیدرو را ۱۹‌هزار ‌میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه‌‏ داد: این بودجه در مقایسه با سال قبل ۳۳‌درصد رشد داشته و در بخش معادن به شرکت‌‏های معدنی زیرمجموعه ایمیدرو تعلق می‌‏گیرد و بخش‌خصوصی فعال در حوزه معادن نیز باید برای طرح‌‏های خود از تسهیلات ۵/۱‌میلیارد دلاری بانک صنعت و معدن استفاده کند.