اردشیر سعد محمدی با اشاره به هزینه ۷/۱۰میلیارد تومان در بخش اکتشاف معدن در سال‌جاری، گفت: برای دستیابی به ذخایر عظیم جدید معدنی باید هزینه اکتشاف افزایش یابد. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در سال‌جاری پنج‌میلیارد تومان برای خرید دستگاه جدید حفاری مولتی سیستم، ۷۰۰میلیون تومان برای دستگاه ژئوفیزیک و پنج‌میلیارد تومان نیزهزینه اکتشاف کرده‌ایم.

اردشیرسعد محمدی افزود: در مجموع امسال ۷/۱۰میلیارد تومان هزینه برای اکتشاف صورت گرفته است که برای دستیابی به ذخایر عظیم جدید باید هزینه اکتشاف افزایش یابد.

وی ضمن ضروری خواندن اکتشاف درکشور، تصریح کرد: به عنوان مثال تا پایان برنامه چهارم توسعه باید به ۲۹میلیون تن فولاد دست یابیم که این رقم یعنی نیاز سالانه به ۴۴میلیون تن سنگ‌آهن زیرا که بدون مواد اولیه تحقق این اهداف امکان‌پذیر نخواهد بود. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصریح کرد: دستیابی به اهداف برنامه چهارم در زمینه فولاد در گرو اکتشاف معادن جدید است و ایران نیز از ظرفیت بالایی برای اکتشاف معدنی برخوردار است.

وی با تاکید بر تسریع در اکتشافات در کشور، خاطرنشان کرد: تقاضا برای سنگ آهن ایران چه در داخل و چه در خارج بسیار زیاد است.

سعد‌محمدی، عملیات راه‌اندازی کارخانه پتاس تا پایان امسال، عملیات کک‌سازی زرند تا تابستان ۸۶، راه‌اندازی بلوک اصلی طبس در اوایل سال آینده، تجهیز و آماده سازی سرب و روی مهدی آباد تا پایان امسال، تولید طلا از معدن زرشوران از سال ۸۶ را از پروژه‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برشمرد.

وی احداث کارخانه زغالشویی در شاهرود، راه‌اندازی گندله‌سازی اردکان و گل گهر در سال ۸۶، راه‌اندازی خط ۷/۱میلیون تنی چادرملو، افزایش تولید سنگ‌آهن تا پایان برنامه چهارم به ۱۲میلیون تن و افزایش تولید درگل گهر به ۱۵میلیون تن، چادرملو ۱۰میلیون تن و جلال آباد ۳میلیون تن را نیز از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت اعلام کرد.