2/ 14 میلیون سیمان گم شده است

گروه صنعت و معدن- رییس انجمن صنفی بتن، از ابهام در توزیع ۲/۱۴میلیون تن سیمان در بخش مردمی خبر داد و اظهار داشت: این میزان سیمان سر از بازار سیاه درآورده است. علی اصغر کیهانی گفته است، حجم سیمانی که باید برای این بخش توزیع شود ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار تن است اما آمارهای بانک مرکزی و وزارت مسکن نشان می‌دهد مصرف مردمی از ۷میلیون تن فراتر نرفته است.

در این شرایط آمارها حکایت ازآن دارد که نزدیک به ۶۷درصد از سیمان بخش مردمی محل مشخصی برای مصرف ندارد.

علی اصغر کیهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: حدود ده روز قبل بنا به درخواست دادستانی و به منظور روشن شدن زوایای مبهم توزیع سیمان در کشور جلسه‌ای با حضور نماینده تولیدکنندگان سیمان، ‌نماینده مسکن و شهرسازی و نمایندگان مصرف‌کنندگان برگزار شد.

وی گفت: بر‌اساس طرح جامع مسکن میزان سیمان مورد نیاز برای ساخت هر متر مربع ساختمان یک‌صد کیلوگرم است و برای این گونه مصارف، ‌کارخانه‌های سیمان ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار تن سیمان توزیع می‌کند. کیهانی اضافه کرد: اما مشخص نیست که ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار تن سیمانی که به نام مردمی توزیع می‌شود، کجا می‌رود؟

وی گفت: نماینده انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در جلسه دادستانی اعلام کرد، ۱۰میلیون تن از این میزان توسط وزارت مسکن وشهرسازی مورد استفاده قرار گرفته است، اما نماینده وزارت مسکن و شهرسازی که در جلسه حضور داشت این ادعا را رد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که به اعتقاد شما این حجم از سیمان در کشور چگونه مصرف می‌شود، گفت: باید این مساله بررسی شده و مشخص شود ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار تن سیمانی که به نام مردمی توزیع می‌شود، از بازار سیاه سر درآورده و یا در جایی دیگر مصرف می‌شود.