افزایش 20درصدی ظرفیت تولید سیمان داراب

گروه صنعت و معدن: طرح افزایش ظرفیت سیمان داراب با حضور دو تن از معاونان وزیر صنایع و معادن به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت تولید سیمان داراب که تاکنون ۳هزار تن در روز بود اکنون ۲۰درصد افزایش یافته و به ۳۶۰۰تن در روز رسید. مدیر عامل سیمان داراب که در حضور احمدعلی هراتی‌نیک و محمدحسین بصیری و مدیران احداث صنعت سخن می‌گفت اظهار داشت: تنها با یک‌میلیارد و ۶۰میلیون تومان توانستیم برنامه افزایش ظرفیت را به اجرا درآوریم.

اکبر مجید‌پور تصریح کرد، هزینه شدن چنین رقمی برای کارخانه‌ای که ارزش روز آن ۱۳۰میلیارد تومان است، کاملا اقتصادی به شمار می‌آید.

مجید‌پور با اشاره به برنامه افزایش راندمان در سیمان داراب اظهار داشت: تا اوایل سال‌‌آینده به ظرفیت اسمی (۳۶۰۰تن در روز) خواهیم رسید.

وی دوره بازگشت سرمایه در این طرح را ۱۸ماه ذکر کرد.

داراب ۱۰۰درصد غیردولتی

مجید‌پور در بخش دیگری از سخنانش درباره واگذاری سهام سیمان داراب گفت: تا یکماه آینده ۱۰۰درصد سهام این شرکت غیردولتی می‌شود. مدیرعامل سیمان داراب تصریح کرد: در اواخر بهمن‌ماه ۵۰درصد سهام این شرکت در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت قرار گرفت. علاوه بر آن ۲۰درصد نیز در بورس اوراق بهادار عرضه شد.

وی با یادآوری این نکته که در دو سال گذشته ۳۰درصد سهام این شرکت در بورس عرضه شده بود، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب تمامی سهام سیمان داراب متعلق به بخش غیردولتی می‌شود.

به گفته مجید‌پور، در شرایطی که تنها یکسال از افتتاح سیمان داراب می‌گذشت، سهام آن (در سال ۸۳) وارد بورس اوراق بهادار شد. وی دلیل این امر را سوددهی بالا در این کارخانه ذکر کرد.

مجید‌پور تنوع در تولید و کیفیت را جزو استراتژی‌های سیمان داراب ذکر کرد و افزود: این شرکت برنامه افزایش ظرفیت و حفظ سرمایه‌گذاری‌های موجود را جزء برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.