گروه صنعت ومعدن- اجلاس مشترک اقتصادی جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت صنایع و معادن برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع و معادن در این جلسه دکتر شاطرزاده معاون اقتصادی و امور بین‌الملل وزرات صنایع و معادن اظهار داشت: نگاه ما به ونزوئلا استراتژیک بوده و به‌طور قطع این کشور نقطه شروع رابطه اقتصادی ما با سایر کشورهای آمریکای لاتین و جنوبی و مرکزی محسوب می‌شود و این وزارتخانه بیشترین وقت خود را در تعاملات خارجی به ونزوئلا اختصاص داده و نسبت به آن حساس است.

معاون اقتصادی و امور بین‌الملل وزارت صنایع و معادن افزود: در ماه سپتامبر گذشته ۱۴ سند همکاری در ونزوئلا به امضا رسید که سند طرح جامع فولاد در ونزوئلا، سند شرکت صنایع غذایی، سند آموزش استراتژیک مدیران صنعتی از آن جمله بود. شاطر‌زاده یادآور شد: امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده پروژه‌های مشترک را در کشور ونزوئلا به اتمام برسانیم و بطور یقین با ایجاد کارخانه های صنایع غذایی نظیر: لبنیات، ‌آرد، شکر و ... تحول اقتصادی در آن منطقه اتفاق بیافتند.در این جلسه پیتر آنگولا سرپرست هیات وزارت اقتصاد مردمی جمهوری ونزوئلا (مینپ) گفت: با عنایت به انتخاب مجدد رییس‌جمهور ونزوئلا و ابعاد روابط نزدیک ما با نیکاراگوئه، بولیوی و اکوادور شرایط خوبی فراهم شده که بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را برای دست‌یابی به بازارهای مذکور کمک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انحصار غذایی که از طرف شرکت‌های آمریکایی در جمهوری ونزوئلا ایجاده شده، ما را در ایجاد پروژه‌های صنایع غذایی و مقابله با این گونه بحران‌ها مصمم‌تر می‌سازد.