گروه صنعت و معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اعلام اینکه کار تدوین استراتژی معدن به پایان رسیده است تاکید کرد: استراتژی معدن مدت‌ها است که برای نهاد‌های اثرگذار در حوزه معدن مثل انجمن‌ها، تشکل‌ها، صاحبنظران ارسال شده تا دیدگاه‌های خود را نسبت به آن اعلام کنند. وجیه‌الله جعفری با بیان اینکه استراتژی معدن به محض اصلاح و ویرایش نهایی، در اختیار فعالان بخش معدن قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: کار تدوین استراتژی معدن را یک گروه ۱۵۰ نفره در غالب ۹ تیم بر عهده داشته است و هدف اصلی این پروژه تحلیل وضع موجود، ترسیم و طراحی چشم‌انداز بخش معدن و چگونگی حرکت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب در بخش معدن و صنایع وابسته بوده است.

وی همچنین از تمام نهادهایی که استراتژی معدن برای آنها ارسال شده درخواست کرد، دیدگاه‌های خود را هرچه سریع‌تر به دبیرخانه استراتژی ارسال کنند، تا ضمن لحاظ کردن این دیدگاه‌ها، استراتژی معدن در آینده‌ای نزدیک رونمایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی، خاطرنشان کرد: اگرچه ابلاغ و اجرای استراتژی معدن تاثیر بسزایی بر این بخش از اقتصاد کشور خواهد داشت، اما این به آن معنا نیست که در حال حاضر بخش معدن و صنایع معدنی کشور از هیچ استراتژی و سیاست مشخصی پیروی نمی‌کنند.