گروه صنعت و معدن - مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فراهم سازی زیرساخت‌های تجاری، گفت: ۴۷۶ هزار واحد صنفی تولیدی با ۵/۱ میلیون شاغل در آینده‌ای نزدیک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر می‌شوند. فخرالله مولایی حمایت از اصناف تولیدی را در کنار توسعه زیرساخت‌های تجاری از جمله ماموریت‌های جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: بهره‌مندی اصناف تولیدی کشور از مزایای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی همانند سایر واحدهای صنعتی در حال برنامه ریزی و تدوین قوانین مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌هایی که در بخش صنعت وجود دارد جهت تعالی صنوف تولیدی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: سعی ما در سازمان این است که فعالیت صنوف تولیدی در چرخه تولید کشور را بهبود بخشیده و نقش آنها را در مدیریت موثر واردات و جلوگیری از نفوذ کالاهای خارجی به بازار داخلی پررنگ‌تر کنیم. مولایی با بیان اینکه کمک‌های فنی اعتباری، کمک‌های نوسازی و بازسازی و بودجه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در سال‌جاری افزایش چمشگیری داشته است، اظهار کرد: به منظور حمایت و ایجاد انگیزه بیشتر در امر سرمایه‌گذاری و رونق کارگاه‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعتبارات ویژه‌ای برای کیفی سازی شهرک‌ها و نوسازی واحدهای صنعتی در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به افزایش تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار و ۱۰۲ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال است که برای ۵۹۱ هزار و۸۱۶ نفراشتغال ایجاد کرده است.