گروه سوخت و نیرو - به دنبال انحلال شرکت صادرات گاز ایران، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری این موضوع در کمیسیون با دعوت از وزیر نفت خبر داد و اعلام کرد: برای اعضای کمیسیون انرژی دلایل انحلال شرکت صادرات گاز ایران مشخص نیست. مهدی موسوی‌نژاد با انتقاد از اقدام دردسرساز مجمع عمومی شرکت ملی نفت مبنی بر انحلال شرکت صادرات گاز، این اقدام را موجب احتمال لغو قراردادهای گازی ایران با سه کشور هند، یونان و سوئیس و به تبع آن تامین نشدن ذخایر ارزی کشور دانست. وی در گفت‌وگو با «خانه ملت» با بیان اینکه پس از انحلال شرکت صادرات گاز ایران خریداران اصلی گاز صادارتی با سردرگمی مواجه شدند، ادامه داد: سه کشورهند، یونان و سوئیس که از بزرگ‌ترین واردکننده‌های گاز ایران هستند پس از انحلال شرکت صادرات گاز ایران دچار مشکل شده‌اند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: بر اساس این مصوبه جدید شرکت ملی نفت، قرار است بخش صادرات گاز ایران از مسیر خطوط لوله در مدیریت بازرگانی شرکت ملی گاز و بخش «ال.ان.جی» به شرکت ملی نفت ایران واگذار شود که این مساله موجب اخلال در قراردادهای ایران با طرف خارجی شده است.

این نماینده مردم در مجلس راهکار برای جلوگیری از لغو قراردادهای مهم گازی در شرایط کنونی را دیپلماسی فعال انرژی دانست و اظهار تاسف کرد که ایران همواره در مسیر دیپلماسی انرژی ضعیف عمل کرده است.