تعرفه جدید گازبهای مشترکان خانگی در دولت نهایی شد که مطابق با این تعرفه متوسط قیمت گاز در بخش خانگی افزایش یافته است، اما این افزایش با توجه به کاهش مصارف منجر به یک شوک قیمتی نخواهد شد. این خبر را که با تکذیب شرکت ملی گاز روبه رو نشد، عصر روز گذشته خبرگزاری «مهر»اعلام کرد. بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت باید از ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری جزئیات قیمت‌گذاری و نحوه محاسبه گازبهای بخش خانگی را اعلام می‌کرد که به گزارش «مهر»؛ مطابق با گفته مسوولان شرکت ملی گاز جزئیات تعرفه جدید امروز اول اردیبهشت‌ماه به طور رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

این خبرگزاری گزارش کرد که با برگزاری نشست‌ها و جلسات کارشناسی متعدد از اسفند ماه سال گذشته تاکنون در نهایت تعرفه جدید گازبهای مشترکان خانگی در دولت نهایی شده است که پیش‌بینی می‌شود این تعرفه به زودی به طور رسمی اعلام شود.

پیگیری‌های «مهر» نشان می‌دهد: «تعرفه گازبهای خانگی در ۷ ماهه نخست امسال افزایش یافته است، اما به نظر می‌رسد با توجه به کاهش قابل توجه مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی در فصول گرم سال حجم بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی را شوک زده نخواهد کرد.»

«مهر» سپس اعلام می‌کند: «با اعلام شرکت ملی گاز ایران تعرفه جدید مشترکان خانگی از ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری محاسبه می‌شود، ضمن آنکه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای صدور قبوض گاز به صورت یک ماهه در سطح وزارت نفت آغاز شده است.»

به گزارش این خبرگزاری ،در پنج ماهه نخست سال گذشته متوسط قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی حدود ۷۰۰ ریال به ازای هر متر مکعب تعیین شد که عدم رعایت الگوهای مصرف منجر به افزایش گازبهای تعدادی از مشترکان شده بود.

در حالی که شرکت ملی گاز ایران فروردین‌ماه امسال با انتشار گزارش‌هایی اعلام کرده بود:« تا پایان اسفند ماه سال گذشته حجم بار مالی قبوض ۷۵ درصد از مشترکان خانگی ماهانه کمتر از ۳۰ هزار تومان بوده است، ضمن آنکه در این مدت بار مالی قبض گاز نزدیک به ۹۰ درصد مشترکان ماهانه کمتر از ۵۰ هزار تومان محاسبه شده است. » خبرگزاری «مهر» هم تاکید می‌کند: «مطابق با این گزارش رسمی در سه ماهه نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها کمتر از یک درصد مشترکان گاز خانگی با رویت قبض‌های نجومی و چند میلیون تومانی شوکه شده‌اند که این دسته مشترکان با مصرف ماهانه بیش از ۷۵۰ تا ۸۰۰ متر مکعب الگوهای تعیین شده را رعایت نکرده‌اند.»