عملکرد بخش معدن و صنایع معدنی کشور تا ابتدای اسفندماه، نشان از رشد تولید، ‌فروش و صادرات این محصولات می‌دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در ۱۱ ماه سال جاری شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی رشد قابل ‌توجهی را در بخش‌های تولید، ‌فروش داخلی و صادرات را کسب کنند. به‌طوری که حداقل ۶/۴ تا حداکثر بیش از ۵۰ درصد افزایش عملکرد را به ثبت رساندند.

‌تولید فولاد خام به ۱۱ میلیون و ۵۵۵ هزار تن رسید که در مقایسه با ۹ میلیون و ۷۵۳ هزار تن مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۸ درصدی برخوردار شد، همچنین تولید انواع محصولات فولادی شامل ورق‌های گرم و سرد، ‌مقاطع طویل و ساختمانی به ۱۵میلیون و ۳۶۲ هزار تن رسید که این رقم در مقایسه با تولید ۱۱ ماهه سال گذشته با افزایش ۷۵ درصدی همراه بود.

البته باید یادآوری کرد که آمار تولید به‌ویژه در بخش محصولات در سال ۱۳۸۸ تنها مربوط به شرکت‌های تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، اما در سال جاری، گزارش تولید در کل کشور محاسبه شده است. اگرچه در بخش آلومینیوم، ‌مس و آلومینا که از رشد چشمگیری نیز برخوردار شده‌اند، همچنان شرکت‌هایی هستند که تحت پوشش ایمیدرو قرار دارند.