گروه انرژی - «گاز مشترکان پرمصرف دولتی قطع می‌شود.» ظاهرا اخطارهای وزارت نفت مبنی بر رعایت الگوی مصرف گاز در فصل زمستان هم باعث نشد که مصرف‌این حامل انرژی کاهش یابد؛ به طوری که در ابتدای هفته جاری رکورد مصرف گاز به ۵۴۵ میلیون مترمکعب در روز نیز رسید. حالا وزارت نفت پا را فراتر گذاشته و به جای دادن اخطار به پرمصرف‌ها، مجوز قطع گاز را صادر کرده است. بر‌این اساس، وزیر نفت با صدور بخشنامه‌ای به تمامی ‌شرکت‌های گاز استانی مجوز قطع گاز تمامی‌سازمان‌ها و ادارات پرمصرف دولتی را صادر کرده است.

بر اساس گزارش «مهر»، «مسعود میرکاظمی» با ابلاغ بخشنامه رییس جمهور مبنی بر صرفه جویی در مصرف انرژی در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی ‌و استانداری‌های سراسر کشور، بر صرفه‌جویی هر چه بیشتر و رعایت مفاد بخشنامه به صورت کامل در تمامی‌ساختمان‌های دولتی تاکید کرده است.

بر اساس ‌این بخشنامه، تمامی‌ دستگاه‌های دولتی در صورت لزوم به استثنای مواقعی که کارکنان با تایید مدیران ذی‌ربط بعد از ساعات اداری یا ‌ایام تعطیل مشغول به انجام اضافه کاری هستند، باید حداکثر یک ساعت قبل از شروع وقت اداری رسمی‌ سامانه‌های ‌ایجاد گرما را روشن کرده و حداقل یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش کنند.

مطابق با ‌این دستورالعمل جدید درجه حرارت اتاق‌های کار در محدوده ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد (دمای رفاه) و راهروها و فضاهای عمومی‌سر پوشیده روی ۱۸ درجه سانتیگراد باید تنظیم شود.

وزیر نفت در ادامه‌این بخشنامه با اشاره به‌ اینکه بر اساس مصوبات قانونی گازبهای اماکن و تاسیسات دولتی به ازای هر متر مکعب یک هزار ریال محاسبه می‌شود، اعلام کرده است: هرگونه صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌های جاری دستگاه‌های مختلف دولتی خواهد شد.