دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: صنعت خودروسازی کشور سالانه بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی دارد. به گزارش ایرنا، وضع گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو در بین یکصد شرکت برتر ایران طی سال ۸۸ حاکی از بهبود در این گروه بوده است و تنها چهار شرکت صنعت خودروسازی کشور در رتبه‌بندی سال قبل کاهش رتبه داشته‌اند در حالی که این رقم برای سال ۸۷ معادل ۱۰ شرکت بوده است. در سال گذشته، گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو همچنان بیشترین رقم را از نظر حجم فروش در میان یکصد شرکت برتر ایران به خود اختصاص دادند. این گروه ۸/۲۰ درصد از کل فروش یکصد شرکت برتر کشور را در سال ۸۸ (براساس صورت‌های مالی سال ۱۳۸۷) به خود اختصاص داد. ارزش مجموع سود یکصد شرکت برتر ایران ۱۷۹ هزار میلیارد ریال بوده که نشان می‌دهد این گروه ۷/۱۳ درصد از کل سود ۱۰۰ شرکت برتر در سال گذشته را کسب کرده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران، با تاکید بر تاثیر مثبت معرفی یکصد شرکت برتر ایران بر اقتصاد کشور، گفت: رتبه‌بندی ۳۰۰ شرکت بزرگ و معرفی ۱۰۰ شرکت برتر ایران، تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور و پیشرفت روز به روز شرکت‌ها دارد.

«احمد نعمت‌بخش» افزود: در مراسم معرفی شرکت‌های برتر ایران، تلاش شرکت‌ها سالانه مورد قیاس قرار می‌گیرد و در نتیجه با افزایش سطح فعالیت‌های آنها، کیفیت تولیدات، افزایش میزان صادرات و سایر فاکتورهای اساسی برای توسعه اقتصادی کشور رشد می‌یابد. وی سپس اضافه کرد: سازمان مدیریت صنعتی ایران نیز به عنوان متولی مراسم معرفی شرکت‌های برتر ایران، در تمام زمینه‌ها دارای کارشناسانی است که روند شرکت‌های خصوصی و دولتی را برای ایجاد شرایط لازم مورد بررسی قرار می‌دهند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در پایان با اشاره به اینکه این سازمان چندین سال است که بر اساس فاکتورهای مشخص توانمندی مالی شرکت‌ها را مقایسه می‌کند، خاطرنشان کرد: صنعت خودرو ایران دارای گردش مالی بالایی است و سالانه بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی دارد، به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی در این مراسم رتبه‌های بالایی را کسب می‌کنند.

براساس این گزارش، تعداد کارکنان یکصد شرکت برتر ایران در سال گذشته و براساس اطلاعات ارسالی، در مجموع ۵۶۰ هزار و ۷۶۵ نفر بوده که گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو ۷/۲۰ درصد آن را در اختیار داشته است. یادآور می‌شود، ۲۴ بهمن ماه جاری رتبه‌بندی سال ۱۳۸۹ برای ۳۰۰ شرکت بزرگ و معرفی ۱۰۰ شرکت برتر ایران (براساس اطلاعات سال مالی ۱۳۸۸) برای سیزدهمین سال متوالی توسط سازمان مدیریت صنعتی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اعلام می‌شود.