به دنبال ریاست ایران بر اوپک در سال ۲۰۱۱، نماینده ایران در اوپک از احتمال واگذاری میزبانی یک نشست سال ۲۰۱۱ میلادی اوپک به ایران خبر داده و اعلام کرد: به زودی پیشنهاد واگذاری میزبانی نشست اوپک توسط وزیر نفت ایران مطرح می‌شود. «محمد علی خطیبی» در گفت‌وگو با «مهر» با بیان اینکه از ابتدای ژانویه (دی ماه) سال ۲۰۱۱ میلادی جمهوری اسلامی ایران ریاست سازمان اوپک را بر عهده می‌گیرد، گفت: مقرر شده است که در نشست ژوئن سال آینده میلادی در وین، وزیر نفت به عنوان رییس اوپک پیشنهادی مبنی بر واگذاری یکی از نشست‌های آتی این سازمان را مطرح کند.

وی با تاکید بر اینکه احتمال موافقت اعضای اوپک مبنی بر واگذاری میزبانی یکی از نشست‌های عادی این سازمان در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط ایران بالا است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر به طور معمول اعضای اوپک سالانه دو نشست عادی و یک نشست فوق‌العاده برگزار می کردند.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر میزبانی برخی از نشست‌های فوق‌العاده اوپک به کشورهایی همچون آنگولا، الجزایر و اکوادور واگذار شده است، اظهار داشت: با تصمیم جدید اعضای اوپک، مقرر شده است که از سال آینده میلادی تنها دو نشست عادی برگزار شود. به گفته وی پیش‌بینی می‌شود نشست عادی دسامبر سال آینده میلادی به ایران واگذار شود.