همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت، وزارت صنایع و معادن نیز برای نوسازی لوازم خانگی، طرح «تامین» را به اجرا در خواهد آورد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع و معادن؛ مدیرکل صنایع برق، فناوری اطلاعات و فلزی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه این وزارتخانه برای اجرای این طرح، حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مناسبی برای صنایع مختلف در نظر گرفته است، تصریح کرد: با سیاست‌گذاری‌هایی که تدوین شده، طرح‌های زیادی برای رونق صنعت لوازم خانگی مشخص شده که طرح «تامین» از جمله این طرح‌ها است.

«محمود لیایی» درباره چگونگی این طرح که همزمان با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به اجرا درخواهد آمد، گفت: متقاضیان می‌توانند لوازم خانگی کم‌مصرف و بهینه را با استفاده از تسهیلاتی که دولت به صورت یارانه به حساب افراد واریز می‌کند، به صورت اقساطی خریداری کرده و طی اقساط، قیمت کالا را پرداخت کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی، خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع فروش لوازم خانگی در طرح تامین مورد نقد و بررسی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت این طرح مطرح شد که پیش‌بینی می‌کنیم به زودی جزئیات این طرح از سوی وزارت صنایع و معادن اعلام شود.

وی همچنین یادآور شد: اجرای این طرح، تحول بزرگی را در صنعت لوازم خانگی ایجاد خواهد کرد که باعث توسعه صنعت لوازم خانگی و وارد شدن به فاز جدیدی از ارائه خدمات این صنعت خواهد شد.