وزیر نیرو از اختصاص ۲۰ تریلیون ریال برای تعویض کنتورهای برق و جایگزینی کنتورهای هوشمند با کنتورهای قدیمی خبر داد. «مجید نامجو» افزود: «به دستور رییس جمهوری، این مبلغ برای اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای برق اختصاص یافته است.»

وی همچنین در خصوص قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها حذف یا افزایش قیمت نیست، بلکه منظور این است که یارانه‌هایی که تا به حال به صورت ناعادلانه در جامعه توزیع می‌شد، به صورت عادلانه و هدفمند در جامعه توزیع شود. وزیر نیرو هدف دولت از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را کاهش فاصله طبقاتی در بین اقشار جامعه خواند.

وی در ادامه بر لزوم پیگیری بیشتر مدیران صنعت آب و برق برای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: «برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های فاضلاب، بانک ملی باید جایگزین بانک جهانی شود.»

به گزارش «ایسنا»، وی افزود: «برای تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های تصفیه خانه های روستایی نیز باید از اعتبار بانک توسعه اسلامی استفاده کنیم.» وزیر نیرو در پایان از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری حدود ۳۵ نیروگاه تولید برق به بخش خصوصی خبر داد.