گروه انرژی- مجموع مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ۲۳مهرماه به ۴۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به هفته پیش از آن (۴۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر) از کاهش مصرف ۳ میلیون لیتری حکایت دارد. میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در هفته گذشته به ۶۰ میلیون و ۹۵۷ هزار لیتر رسید که در قیاس با هفته پیش از آن روزانه ۴۲۸ هزار لیتر کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بیشترین مصرف بنزین کشور در فاصله زمانی ۱۷ تا ۲۳ مهر به روز پنج‌شنبه، ۲۲ مهر با ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و کمترین آن با ۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر به روز جمعه، ۲۳ مهر اختصاص داشته است.

آمارهای رسمی همچنین نشان می‌دهد مصرف نفت گاز (گازوئیل) کشور نیز در هفته گذشته (۱۷ تا ۲۳ مهر) با متوسط روزانه ۱۰۳ میلیون و ۹۲۸ هزار لیتر به ۷۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر رسید که در قیاس با هفته پیش از آن (۷۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر) ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رشد داشته است. مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز در هفته گذشته با میانگین روزانه ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار لیتر، به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید. این آمار در مجموع نسبت به هفته پیش از آن (۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر) یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش نشان می‌دهد.