معاون وزیر نیرو از رویکردی انتفاعی در رابطه دولت با وزارت نیرو خبر می‌دهد. وی با اعلام خبر نرخ جدید برای افزایش قیمت آب می‌گوید: «اگر دولت خواستار اعتبارات احداث طرح‌های آبی (از وزارت نیرو) شود، به طور قطع ما باید تمامی‌منابع طرح‌ها را به دولت بازگردانیم.» معاون وزیر نیرو با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌گوید: وزارت نیرو به منظور اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و آزادسازی قیمت آب با استفاده از نظرات کارشناسی شده، چهار روش را اتخاذ کرده است.

«محمد رضا عطارزاده» با بیان اینکه مردم باید ارزش آب را بدانند و در مصرف آب قناعت کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار داریم، قیمت تعیین شده آب برای زمان هدفمندسازی یارانه‌ها، تا دو هفته آینده به صورت قطعی تعیین و اعلام می‌شود.

وی می‌افزاید: در بسته پیشنهادی وزارت نیرو برای تعیین قیمت آب در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها استفاده از چهار روش نرخ‌گذاری آب براساس قیمت تمام شده یا قیمت دفتری آب، قیمت منطقه‌ای با توجه به هزینه تمام شده احداث سد و قیمت تمام شده ساخت سازه‌های آبی در سال‌های گذشته یا تعیین قیمت آب براساس متوسط نرخ آب سه روش قبلی پیشنهاد شده است.

به گزارش «موج»، معاون وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت تاخیر در تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت آب در زمان هدفمندسازی یارانه‌ها چیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمامی ‌سازه‌های آبی کشور با هزینه دولت احداث شده و تمامی‌طرح‌های وزارت نیرو انتفاعی است و اگر دولت خواستار اعتبارات احداث طرح‌ها شود، به طور قطع ما باید تمامی‌منابع طرح‌ها را به دولت بازگردانیم. بنابراین قیمت آب در صورتی که دولت قصد گرفتن اعتبارات طرح‌های آبی کشور را داشته باشد یا خیر در تعیین قیمت نهایی آب بسیار موثر است.

«عطارزاده» در خصوص نحوه اجرای آزادسازی قیمت آب افزود: به طور قطع پس از تعیین قیمت آب برای زمان هدفمندسازی یارانه‌ها، آزادسازی قیمت آب به صورت پلکانی انجام می‌شود.

به گفته معاون وزیر در امور آب و آبفا، قیمت آب برای هدفمندسازی یارانه‌ها از دیدگاه دولت، بخش خصوصی و مصرف‌کنندگان بررسی شده و تعیین می‌گردد.

«عطارزاده» خاطرنشان کرد: پس از تعیین قیمت آب در کارگروه تخصصی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، قیمت پیشنهادی به دولت اعلام شده و پس از تصویب دولت می‌توان وارد فاز اجرای آزادسازی قیمت آب شد.