گروه انرژی- به دنبال افزایش حوادث نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون، مدیرعامل شرکت ملی نفت از برنامه‌ریزی مجددی برای بخش اچ.اس.ای (مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست) خبر داده و می‌گوید: رعایت ایمنی در صنعت نفت به خصوص در بخش‌های پیمانکاری یکی از دغدغه‌های این صنعت است و به دلیل بروز حوادث اخیر در صنعت نفت، برنامه‌ریزی مجددی در بخش «اچ‌.اس‌.ای» انجام خواهد شد تا حوادث صنعت نفت به حداقل ممکن کاهش یابد. به گزارش «شانا»، «احمد قلعه بانی» با تاکید بر اینکه باید همکاری تنگاتنگی بین شرکت‌ها با واحد اچ اس ای صنعت نفت به وجود آید، افزود: این موضوع شامل پیمانکاران نیز می‌شود و رعایت «اچ.اس.ای» از سوی پیمانکاران صنعت نفت نیز اقدامی ضروری است.

قلعه‌بانی اظهار داشت:‌ شرکت ملی نفت ایران در روابط خود با پیمانکارانی که در اجرای پروژه‌های نفتی مسائل ایمنی را مورد توجه قرار نمی‌دهند، تجدید نظر خواهد کرد.

وی توجه جدی به موضوع ایمنی در صنعت نفت را یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها در این صنعت برشمرد و گفت: با توجه به ریسک‌پذیر بودن بسیاری از فعالیت‌ها در صنعت نفت، توجه ویژه به مقوله اچ‌اس‌ای از ملزومات این صنعت به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر افزایش بهره‌وری در صنعت نفت اظهار داشت:‌ برای تحقق این موضوع باید شاخص‌ها تعیین شده و با شاخص‌های تعیین شده در گذشته و حال مقایسه شود، همچنین این شاخص‌ها با شرکت‌های مشابه در دنیا مقایسه شود تا بر این اساس، بهره‌وری کل، بهره‌وری سرمایه، همچنین بهره‌وری نیروی انسانی افزایش و در سطح مطلوب‌تری در مقایسه با شرکت‌های رقیب بین‌المللی قرار گیرد.