گروه صنعت و معدن- «بازگشت دوباره از دولت به بنگاه». این تفسیر جدیدترین تغییری است که در وزارت ‌صنایع و معادن این هفته رخ خواهد داد. براساس شنیده‌های نه‌چندان رسمی،‌ اما نزدیک به واقعیت، معاون معدنی وزیر صنایع که همزمان با ورود «علی اکبر محرابیان» به وزارت ‌صنایع، وارد تیم اجرایی این وزارتخانه شد، جای خود را به گزینه‌ای دیگر خواهد داد. «محمد مسعود سمیعی‌نژاد» که طی دوسال خدمت در پست معاونت معدنی وزارتخانه تلاش نقش موثری در تدوین راهبردهای بخش معدن و اصلاحیه قانون معادن داشته باشد، این هفته با خروج از ساختمان سنگی وزارت ‌صنایع، به اصفهان رفته و مدیرعامل بزرگترین مجتمع فولادسازی کشور خواهد شد.

شنیده‌های تکمیلی حکایت از آن دارد که مراسم تودیع و معارفه وی، به‌زودی برگزار خواهد شد و به احتمال فراوان «وجیه‌الله جعفری» مدیرکل فعلی دفتر نظارت و بهره‌برداری معادن وزارت ‌صنایع و معادن جانشین «سمیعی‌نژاد» در معاونت معدنی خواهد شد.

«مسعود سمیعی نژاد» پیش از آنکه در پست معاونت معدنی وزارت ‌صنایع قرار گیرد، مدیرعامل شرکت‌های مختلفی از جمله یک شرکت ریسندگی نخ، شرکت سیمان ارومیه و سنگ آهن گل‌گهر به عنوان صنعت پایین دستی فولاد، بوده است.

به نظر کارشناسان، تحقق وعده افزایش ظرفیت تولید اسمی این مجتمع از ۵ به ۱۰ میلیون تن، از جمله مهمترین برنامه‌های هر مدیری است که سکان مدیریت این مجتمع را به دست می‌گیرد. افزون بر این واقعی شدن قیمت‌ حامل‌های انرژی به ویژه برق و گاز به عنوان مهمترین پارامتر در هزینه تولید فولاد و همچنین تعرفه واردات محصولات فولادی از جمله مسائل پیش روی مدیرعامل جدید فولاد مبارکه خواهد بود.