«جزایر قشم و کیش به قطب جدید تولید نفت و گاز تبدیل می‌شوند.» وزیر نفت در مراسم بهره‌برداری از میدان مشترک «هنگام» با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر تولید از این میدان ۱۰ هزار بشکه در روز است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تولید این میدان با حفر سه حلقه چاه به روزانه ۳۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد. به گزارش «مهر»، «سید مسعود میرکاظمی» از افزایش تولید نفت میدان «هنگام» به ۱۶ هزار بشکه تا پایان مهر ماه امسال خبر داده و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با توسعه کامل هنگام و سایر میادین نفتی اطراف قشم مجموع تولید در این منطقه به روزانه ۸۰ هزار بشکه افزایش یابد. وی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان در این میدان، تاکید کرد: ‌نیاز است برای توسعه کامل این میدان نفتی ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

به گفته این عضو کارگروه نمایندگان ویژه رییس‌جمهور به این ترتیب در آینده جزیره قشم به قطب نفتی و جزیره کیش به قطب گازی تبدیل خواهند شد که استان هرمزگان را قطب نفتی و گازی قابل توجه در کشور خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این مراسم با اشاره به پیشی گرفتن از عمان در برداشت از میادین مشترک نفت، از آمادگی ایران برای تامین انرژی امارات و عمان خبر داد و گفت: هرمزگان به دومین قطب تولید گاز خلیج‌فارس تبدیل می‌شود.

«محمود زیرکچیان‌زاده» با تاکید بر اینکه طرف عمانی بر خلاف جریان مذاکرات با حفاری ۵ حلقه چاه و نصب و راه‌اندازی ۲۰ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچ به صورت مشارکت در تولید و با همکاری شرکت‌هایی از انگلیس و امارات تولید از این میدان مشترک را آغاز کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر عمان روزانه بین ۶ تا ۱۰ هزار بشکه نفت‌خام از این میدان برداشت می‌کند.