گروه صنعت و معدن- به دنبال طرح پرسش ۱۵ تن از نمایندگان مجلس از وزیر صنایع در رابطه با حال و روز صنعت نساجی، بررسی وضعیت این صنعت، با حضور وزیر صنایع، اقتصاد و بازرگانی و رییس کل بانک مرکزی در دستور کار کمیسیون صنایع قرار گرفته است. یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام این خبر گفت: در این جلسه وضعیت صنعت نساجی و حمایت‌هایی که باید از این صنعت صورت گیرد، مطرح خواهد شد.

«ابوالفتح نیکنام» در گفت‌وگو با «فارس» اظهار کرد: در این جلسه، وضعیت فعلی صنعت نساجی و مشکلات موجود در این زمینه بررسی می‌شود و با هماهنگی مسوولان مربوطه تصمیماتی جهت حل موانع اتخاذ خواهد شد.

اما وزیر صنایع در شرایطی برای بررسی اوضاع صنعت نساجی به کمیسیون صنایع می‌رود که چندی پیش نرخ رشد صنعت را به طور شفاهی۸ درصد اعلام کرد. حالا نوبت به سایر مسوولان وزارت صنایع رسیده تا به صورت شفاهی به نساجان اعلام کنند ‌که افزایش تعرفه واردات پنبه منتفی است.

این خبر را رییس هیات مدیره انجمن نساجی اعلام کرده است.

ظاهرا بعد از شفاهی اعلام شدن آمار و ارقام نرخ رشد صنعتی حالا نوبت قول و قرار‌های تعرفه‌ای است که به صورت شفاهی زبان به زبان در میان صنف نساجان بچرخد.

«محمد مروج» گفت: مسوولان وزارت صنایع و معادن به صورت شفاهی به ما اعلام کرده‌اند که افزایش تعرفه واردات پنبه منتفی است.

وی در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: در بودجه امسال (۱۳۸۹) کشور آمده که در صورت لزوم می‌توان روی واردات محصولات باغی به کشور تعرفه اعمال کرد که متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد پنبه را نیز جزو محصولات باغی به حساب آورد.