«هیچ کدام از شرکای خارجی ایران از عسلویه نرفته است.» این را مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می‌گوید و ادامه می‌دهد: وقتی کسی جایی سرمایه‌گذاری کرده است و هم‌اکنون در حال تولید است، چگونه می‌تواند سرمایه خود را رها کند. «موسی سوری» که در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور سخن می‌گفت، افزود: فرانسه، ایتالیا، مالزی و ... در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شرکای خارجی ما محسوب می‌شوند. هیچ‌کس سرمایه و سودش را رها نمی‌کند و در حال حاضر هیچ سرمایه‌گذار اولیه در پارس جنوبی از این منطقه نرفته است.

به گزارش «مهر»، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه هیچ جایی بهتر از پارس جنوبی از امنیت سرمایه‌گذاری برخوردار نیست، گفت: شرکت‌های خارجی مستقر در این منطقه طبق قرارداد سود خود را دریافت می‌کنند.

«سوری» با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های عظیمی ‌با مشارکت شرکت‌های خارجی در منطقه در حال انجام است، گفت: در حال حاضر یکی از عمده مشکلات من تنظیم ملاقات با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که برای سرمایه‌گذاری به منطقه می‌آیند.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه کشور سالانه ۳۰ میلیارد دلار در عسلویه و پارس جنوبی سرمایه‌گذاری خواهد شد که این میزان سرمایه‌گذاری در کشور بی‌سابقه است.

«سوری» با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۱ فاز در ۳۵ ماه در این منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌۵/۳۲ میلیارد دلار، شرکت ملی گاز ایران ۳۷ میلیارد دلار و شرکت ملی نفت ایران نیز ۱۵۰ میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

«سوری» با بیان اینکه طی ۱۱ سال اخیر نزدیک به ۳۳ میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: طی این مدت از ۲۴ فاز طراحی شده ۱۰ فاز به بهره برداری رسید که هم‌اکنون مدیریت پالایش و بهره‌برداری آن توسط شرکت ملی گاز ایران در حال انجام است.مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور، خاورمیانه و جهان به زودی در این منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این منطقه تولیدکننده بالاترین میزان اوره در جهان است.مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ هزار نفر در استان بوشهر در حوزه نفت و گاز در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳۸ هزار نفر آن در پارس جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

وی به ۳۰ سال تحریم آمریکا و ایادی آن نسبت به کشورمان اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها علاوه بر اینکه تاثیری در تضعیف اداره ملی ایرانیان نداشته است، بلکه موجب خلاقیت، نبوغ و هوش جوانان این مرزوبوم شده است.