مدیرکل روابط عمومی‌وزارت نفت از تدوین شیوه‌نامه اجرای اطلاع رسانی درباره هدفمندی یارانه‌ها در ستاد هدفمند کردن یارانه‌های این وزارتخانه خبر داد. «حسین پرسان» در نوزدهمین گردهمایی روسا و مسوولان روابط عمومی‌های صنعت گاز ایران در سنندج افزود: با توجه به تاکید دولت بر تشکیل ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دستگاه‌های دولتی، این ستاد در وزارت نفت تشکیل شده و اداره کل روابط عمومی‌نیز از اعضای آن است.

به گزارش «شانا»، وی گفت: به منظور اطلاع‌رسانی هر چه بهتر در زمینه هدفمندی یارانه‌ها، در اداره کل روابط عمومی‌وزارت نفت نیز کارگروهی متشکل از روابط عمومی‌های چهار شرکت اصلی این وزارتخانه تشکیل شده که با هدف اطلاع‌رسانی مستمر و شفاف، شیوه‌نامه اجرای اطلاع رسانی را تدوین کرده است.

مدیرکل روابط عمومی‌وزارت نفت تصریح کرد: این شیوه نامه که نقشه راه روابط عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه نفت خواهد بود، با تصویب وزیر نفت به عنوان رییس ستاد هدفمندی یارانه‌ها به زودی ابلاغ خواهد شد.

«پرسان» اظهار داشت: در شیوه‌نامه تدوین شده، اهداف به طور کامل مشخص شده و اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از ارکان مهم آن مورد توجه قرار گرفته است.وی گفت: در شیوه‌نامه اجرای اطلاع‌رسانی، علاوه بر اهداف مشخص شده، مخاطبان به طور خاص و عام مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ ضمن آنکه مراحل اطلاع‌رسانی به آنها نیز مشخص شده است.

«پرسان» تصریح کرد: آگاه سازی مخاطبان، آماده‌سازی افکار عمومی‌و همراه‌سازی، مراحل مختلف اطلاع‌رسانی است. مدیرکل روابط عمومی‌وزارت نفت همچنین درباره نقش رسانه‌ها گفت: رسانه‌های گروهی در کشور از ظرفیت بالایی برخوردارند که باید از آنها در جهت اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی ‌بهره گرفت.

وی بر تعامل دوسویه مبتنی بر ملاحظات ضروری روابط عمومی‌ها با این ابزار ارتباطی مهم در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر دستگاه یا سازمانی از بهره‌گیری رسانه خود را محروم سازد، برای رسیدن به مقصد راهی دشوار پیش رو خواهد داشت.

مدیرکل روابط عمومی ‌وزارت نفت تصریح کرد: صرفه‌جویی در زمان، هزینه، همچنین گستردگی پوشش اطلاعات و اخبار، از جمله مزیت‌های استفاده از رسانه به شمار می‌آید.