گروه صنعت و معدن- دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی ایران از ضرر و زیان سنگین تولیدکنندگان آب معدنی طی چند هفته اخیر به دلیل شایعه ‌پراکنی درباره غیراستاندارد بودن تولیدات کارخانه‌ها خبر داد. «شاهرخ ظهیری» که چندی پیش تهدید کرده بود،‌ اگر وزیر نفت به گزارش آب معدنی واکنش نشان ندهد، تولید آب معدنی را متوقف می‌کنیم، حالا می‌گوید: شایعه کردند، ضرر کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید به صورت رسمی در رسانه ملی استاندارد بودن آب معدنی‌های تولید داخلی را اعلام کنند، افزود: متاسفانه وزارت نفت نیز تاکنون هیچ‌گونه اظهارنظری درباره گزارش شرکت خدمات رفاهی نفت مبنی بر غیراستاندارد بودن آب معدنی‌های تولید داخل نداشته و این وضعیت باعث دامن زدن به شایعات شده است.

وی افزود: مشخص نیست چرا وزارت نفت گزارش شرکت خدمات رفاهی نفت را تکذیب نمی‌کند، این در حالی است که وزارت بهداشت عملا استاندارد بودن آب معدنی‌های داخلی را تایید کرده است.

وی در گفت‌وگو با «ایسنا» توضیح داد‌: از مجموع ۱۶۰ پروانه صادر شده از سوی وزارت صنایع برای واحدهای تولید آب معدنی هم‌اکنون تنها ۴۰ واحد در حال فعالیت بوده که این واحدها نیز طی چند هفته اخیر به دلیل موج منفی ایجاد شده در کشور با افت فروش مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آب ایران از نظر مرغوبیت در دنیا رتبه سوم را دارد، اضافه کرد:‌ این در حالی است که متاسفانه به دلیل برخی اظهارنظرهای غلط طی چند هفته اخیر تعدادی از فروشگاه‌ها و خریداران محصولات تولیدکنندگان آب معدنی خواستار پس فرستادن این محصولات به کارخانه‌ها شده‌اند.

ظهیری همچنین در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای از مسوولان معتقد به وجود مافیای آب معدنی در ایران هستند، اظهار کرد: اگر چنین مافیایی در کشور وجود دارد، بهتر است مسوولان نام اعضای آن را اعلام کنند نه اینکه همین طور تهمت بزنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی ایران خاطرنشان کرد: ‌در شرایطی که کشور تحت تحریم قرار دارد، مشخص نیست چرا عده‌ای قصد ضربه زدن به صنعت و تولیدات داخلی را دارند.