گروه صنعت و معدن- یک مسوول سازمان استاندارد می‌گوید: «چند شرکت تولید آبمیوه غیراستاندارد را شناسایی کرده است.» آبمیوه‌های غیراستاندارد، در حالی شناسایی شده‌اند که موسسه استاندارد هنوز نامی از هیچ تولیدکننده‌ای به میان نیاورده است. در این شرایط معلوم نیست مردم چطور باید متوجه شوند، کدام آبمیوه مضر است و کدام نیست! به گزارش خبرنگار ما، اگر تعدادی از آبمیوه‌های غیراستاندارد که برای مصرف‌کنندگان مضر است شناسایی شده، باید اسامی آنها به طور شفاف از سوی مسوولان استاندارد اعلام شود تا مردم از خرید این آبمیوه‌ها که در فصل گرما مشتری بیشتری هم دارد، خودداری کنند. این در حالی است که با مشخص نشدن اسامی آبمیوه‌های غیراستاندارد، به تمامی تولیدکنندگان ضربه می‌خورد و تولید همه آنها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس،‌ «فریدون بلغاری» از شناسایی چند شرکت تولید آبمیوه غیراستاندارد خبر داد و گفت: برخی شرکت‌ها نسبت به واردات پودر آبمیوه به صورت خشک و حاوی ذرات ریز اقدام و پس از مخلوط کردن با آب، محصول تولید شده را به عنوان آبمیوه حاوی پالپ میوه عرضه می‌کنند.

وی در خصوص احتمال عرضه آبمیوه حاوی بنزوات سدیم در کشور و بیماری‌زا بودن این نوع آبمیوه‌ها اظهار داشت: در تولید محصولات غذایی که به صورت گرم بسته‌بندی می‌شوند نباید از بنزوات سدیم استفاده شود، زیرا بنزوات یک ماده نگهدارنده است و استفاده از آن در بسته‌بندی‌های گرم مجاز نیست.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های تولیدکننده این نوع محصولات شناسایی شده‌اند، گفت: از تولید آبمیوه‌های تقلبی در کشور جلوگیری می‌شود.

بلغاری از مردم خواست تا از خرید محصولات غذایی با برندهای ناشناخته خودداری و مواد غذایی و آبمیوه‌های با مارک‌های مورد قبول و تایید شده را خریداری کنند.

به نوشته خبرنگار ما، در شرایطی این سازمان از مردم می‌خواهد که نسبت به خرید آب میوه غیراستاندارد خودداری کنند که به اذعان خود این سازمان، بسیاری از شرکت‌ها با جعل آرم استاندارد، خود را دارای کالای استاندارد می‌کنند. در این شرایط چه کس یا سازمانی مسوول حراست از نشان استاندارد و جلوگیری از محصول غیراستاندارد است؟