فارس- یک کارشناس صنعت سیمان گفت: پیشتر صادرات سیمان برای امسال ۶ میلیون تن پیش بینی می‌شد که هم‌اکنون با توجه به تقویت بازارهای صادراتی، این رقم حدود ۸ میلیون تن برآورد می‌شود. وی گفت: قبلا به ازای تولید ۴۰ میلیون تن سیمان در کشور، ۷ میلیون تن انباشت داشتیم که برآورد می‌شود امسال با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان، به همان میزان انباشت این محصول را داشته باشیم.

این کارشناس صنعت سیمان نیاز کشور به سیمان را طی سال‌جاری ۵۰ میلیون تن برآورد کرد و افزود: با روند رو به رشد مصرف سیمان، پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول طی سال‌جاری به حدود ۶۰ میلیون تن برسد.

وی با اشاره به رشد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی تولید سیمان طی سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: سه ماهه اول سال گذشته ۱۲ میلیون تن سیمان در کشور تولید شد که این رقم امسال به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه طی سه ماهه اول سال گذشته یک میلیون و ۱۶ هزار تن سیمان و کلینکر از کشور صادر شد، افزود: این رقم طی سه ماهه اول امسال به دو میلیون و ۲۲۰ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های عرضه‌کننده سیمان در بورس از معافیت مالیاتی ۱۰ درصدی برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر سیمان در بورس با قیمتی معادل قیمت کارخانه عرضه می‌شود که برای هر تن سیمان فله ۴۸ هزار تومان است.