گروه صنعت و معدن- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از اتمام محدودیت برق صنایع در سراسر کشور خبر داد و گفت: اگر وزارت صنایع به تعهدات خود برای به مدار آوردن ۴۵۰۰ هزار مگاوات عمل می‌کرد، محدودیتی در برق صنایع نداشتیم. «محمد بهزاد» در گفت‌وگو با مهر با اعلام خبر رفع محدودیت برق صنایع در فاصله ساعات ۱۲ ظهر تا ۶ بعدازظهر در سراسر کشور، گفت: اعمال محدودیت برای مصرف برق صنایع از روز گذشته (۲۸ تیرماه) لغو شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: از روز جمعه (۲۵ تیرماه) محدودیت برق صنایع در استان تهران و شهرهای همجوار از جمله قم و کرج به صورت کامل رفع شده و در برخی از استان‌ها نیز، این محدودیت به نصف تقلیل یافته بود، اما از روز گذشته این محدودیت به صورت کامل برطرف شد و هم‌اکنون صنایع کشور می‌توانند بدون هیچ محدودیتی، برق مصرف کنند.

وی در پاسخ به گلایه واحدهای صنعتی مبنی بر اینکه وزارت نیرو باید جداول خاموشی ارائه می‌داد، تصریح کرد: اولا وزارت نیرو قطعی برق و خاموشی برای صنایع نداشته تا برای آن جدول زمان‌بندی ارائه کند، ثانیا وزارت صنایع باید به نوبه خود این موضوع را به واحدهای صنعتی اعلام می‌کرد، همان کاری که وزارت نیرو انجام داده است.

بهزاد گفت: از سوی دیگر، اگر وزارت صنایع و معادن به تعهدات خود که از سه سال قبل به امضای دو وزیر رسیده است، پایبند بود و ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه متعهد شده را به مدار می‌آورد، به طور قطع امسال واحدهای صنعتی به مشکل برخورد نمی‌کردند.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: البته با ارایه مشوق‌هایی به صنایع کشور این امکان داده شد تا در ۱۸ ساعت مابقی شبانه‌روز، به طور نامحدود از برق استفاده کنند، ضمن اینکه قیمت برق در شب که ساعات کم باری محسوب می‌شود، به نصف تقلیل می‌یابد.بهزاد گفت: اصولا صنایع کوچک و بزرگ هم باید خود دارای نیروگاه‌های تولید پراکنده، برق اضطراری و دی جی هم داشته باشند که برخی دارند و برخی ندارند؛ ولی در مجموع ما مشکل خاصی در تامین برق کشور به خصوص در مورد صنایع نداشتیم و برنامه خاموشی نوبتی هم نداشتیم که اجرا کنیم، بلکه یک سری محدودیت‌هایی بود که رفع شده و اگر گرمای شدید خاصی پیش نیاید، فکر می‌کنم که ۲۰ روز آینده‌ هم بدون مشکل می‌گذرانیم.