گروه انرژی- همین چند روز پیش بود که خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از «احمد قلعه بانی»، مدیرعامل شرکت ملی نفت در مسکو اعلام کرد که ایران به زودی مناقصه‌هایی برای توسعه ۱۷ میدان نفتی و ۱۵ میدان گازی برگزار می‌کند و این مناقصه‌ها قرار است در چارچوب امور مربوط به افزایش تولید نفت و گاز ایران برگزار شود. این خبرگزاری در ادامه خبر خود افزوده بود: ایران قصد دارد طی پنج سال آینده استخراج نفت خود را به ۵ میلیون بشکه نفت در روز و استخراج گاز را نیز طی این مدت تا دو برابر افزایش دهد.

همچنین در همان روز نشریه «پلاتز» نیز با اشاره به حضور «قلعه بانی» در کنفرانس انرژی مسکو به نقل از وی گزارش کرد: ایران با قطر و روسیه نیز برای توسعه مشترک میدان گازی پارس جنوبی وارد مذاکره خواهد شد.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ما، ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت که هرگز به مسکو سفر نکرده است.

همچنین پیگیری سازمانی خبرنگار ما نیز نشان از تکذیب این خبر دارد و اینکه مدیرعامل شرکت ملی نفت اصلا به مسکو نرفته است. در این بین مشخص نیست که این اخبار چگونه به نقل از وی عنوان شده است؟