معاون وزیر نفت از امضای یک الحاقیه جدید برای قرارداد گازی ایران و پاکستان در آینده ای نزدیک خبر داده و می‌گوید: در صورت توافق مقامات تهران - پاکستان سقف صدور گاز در این قرارداد نزدیک به ۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد. «جواد اوجی» در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به نافذ شدن قرارداد گازی ایران و پاکستان گفت: اخیرا طرف پاکستانی درخواستی مبنی بر افزایش حدود ۱۰ میلیون متر مکعبی حجم واردات روزانه گاز از ایران را مطرح کرده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه بر اساس قرارداد موجود باید تا سال ۲۰۱۴ میلادی امکان صدور روزانه ۵/۲۱ میلیون متر مکعب گاز ایران به این همسایه شرقی فراهم شود، تصریح کرد: به زودی دور جدید مذاکرات گازی دو طرف برای افزایش سقف صدور گاز قرارداد موجود آغاز می‌شود.

معاون وزیر نفت از گاز تولیدی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به عنوان پشتیبان این قرارداد یاد کرد.

بر اساس قرارداد ۲۵ ساله ایران و پاکستان، باید تا فروردین ماه ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) سالانه ۸/۷ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به این همسایه شرقی صادر شود.

قرارداد اصلی گازی ایران و پاکستان خرداد ماه سال گذشته با حضور محمود احمدی‌نژاد و آصف زرداری، روسای جمهور دو کشور در تهران پاراف شده بود.

پس از امضای این قرارداد ۲ سند موافقت‌نامه عملیاتی و موافقت‌نامه رئوس ترانزیت گاز از خاک پاکستان تهیه و اسفند سال گذشته در ترکیه امضا شد.

همچنین ضمانت نامه این قرارداد در دولت پاکستان و در وزارت انرژی این کشور توسط نماینده ویژه دولت پاکستان امضا و سپس بخش حساس این قرارداد گازی به دنبال نظر مشاوران حقوقی توسط نماینده دولت پاکستان دست‌نویس شد. در نهایت نافذ شدن این قرارداد هفت میلیارد دلاری فروش گاز طبیعی خرداد ماه امسال در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران هم به تصویب رسید.