گروه انرژی- به دنبال مهار چاه شماره ۲۴ نفت شهر پس از ۳۸ روز، وزیر نفت طی پیامی از سخت‌کوشی تلاشگران صنعت نفت قدردانی کرد. متن این پیام به شرح زیر است: سپاس بیکران خداوند سبحان را سزاست که در آستانه مبعث نبی مکرم اسلام (ص) و با استمداد از توجهات خاصه ام‌ الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) و جانفشانی مدیران خدوم و کارکنان فداکار صنعت نفت، عملیات خطیر مهار چاه نفت شهر با موفقیت به انجام رسید.

جامه افتخار و سرافرازی در این عملیات غرورآفرین برازنده قامت دلیرمردانی است که پیش از این نیز آزمون‌های دشواری را در سایر موارد از سر گذرانده‌اند.

عملیات تحسین برانگیز مهار چاه ۲۴ نفت شهر از یک سو تجلی پیوند ایمان، غیرت، خودباوری و سختکوشی تلاشگران شریف صنعت نفت کشور است که تجربه‌ای موفق و درخشان در مقابله با سوانح و حوادث را در برابر صنایع نفت جهان قرار داده است و از سوی دیگر نشانگر حماسه رادمردی تلاشگران گمنامی است که پایمردی‌های مردان صحنه کارزار دوران حماسه دفاع مقدس را یادآوری می‌کند.

کارنامه درخشان و ماندگار شرکت‌های فعال در مهار این چاه، موید آن است که در فرصت کمتر از چهل روز دست‌اندرکاران مربوطه با اتکا به تلاش عالمانه، متعهدانه و دین مدارانه با صرف کمترین هزینه و رعایت اصول ایمنی و مهندسی منحصربه‌فرد اقتدار و توانمندی فنی فوق‌العاده و هدایت و راهبری هوشمندانه به اهدافی دست یافتند که بسیاری از متخصصان خارجی عاجز از آن هستند.

اینک وزارت نفت به خود می‌بالد که طلایه دار تعهد و تخصص در یکی از مناطق راهبردی جهان است و کارکنان سرافراز آن درخت سرو قامت و سایه گستری هستند که در همه فضای صنعت نفت میهن اسلامی عطر فداکاری، از خودشکستگی و شایستگی آنان را می‌توان به خوبی درک و استشمام کرد.

در این میان یاد و خاطره جان باختگان و مجروحان حادثه فوران چاه ۲۴ نفت شهر را گرامی داشته و مایلم مراتب تاثر و همدردی صمیمانه خود را به اعضای خانواده معظم این عزیزان ابراز نمایم.

بزرگ مردانی که با پایداری و پایمردی با هدیه جان خود الگویی بی‌بدیل از ایمان و غیرت به منصه ظهور رساندند.

ایثار غرور آفرین این دلیرمردان نشانگر عمق آگاهی و تعلق خاطر آنان به حفظ منافع ملی است و همواره روایت صادقانه عملکرد آنان در اوراق زرین تاریخ صنعت نفت ایران ثبت و جاودان خواهد بود.