به دنبال انتشار خبری با عنوان «تدوین بسته خوراک برای واحدهای پتروشیمی»، مهندس حقیقت پژوه، مدیرعامل شرکت «مهرپترو کیمیا» توضیحاتی را برای روزنامه ارسال کرده‌اند که به شرح زیر است: ۱) به نظر می‌رسد که برداشت اشتباهی از صحبت‌های مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص شرکت پتروشیمی سلمان فارسی (SFPC) صورت گرفته است؛ زیرا با توجه به محصول این شرکت که پروپیلن بوده عبارت پتروشیمی پلی‌پروپیلنی صحیح نبوده و به جای آن حداقل باید پتروشیمی پروپیلنی درج شود.

۲) شایسته بود که در زمان درج این خبر، توضیح کاملی از این مجتمع و فرآیند تولیدی آن که با نام هیدروژن‌زدایی پروپان یا PDH در تمام جهان برای علاقه‌مندان، متخصصان و مدیران این صنعت، شرکت‌ها و دستگاه‌های سرمایه‌گذاری مرتبط، شناخته شده است، به چاپ می‌رسید. از این رو تاکید می‌شود که در این فرآیند، منومرپروپیلن (با گرید پلیمری) از گاز پروپان تحت یک فرآیند دهیدروژناسیون اکسوکاتالیستی تولید می‌شود.

۳) نکته قابل توجه دیگر این است که شرکت پتروشیمی سلمان، اولین مجتمع PDH در کشور نبوده و شرکت مهرپتروکیمیا (MEPEC) با توجه به زمان انعقاد قراردادهای لیسانس و مهندسی و پیشرفت فیزیکی مربوطه و اقدامات صورت گرفته، اولین مجتمع PDH کشور است.

شرکت مهرپترو کیمیا زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری بانک پارسیان بوده و به معنای واقعی مجتمع پروپیلن شامل (اPDH (۴۵۰ KTY، پلی پروپیلن (اPP (۲۵۰ KTY و آکریلونیتریل (اACN (۹۰ KTPA می‌باشد.