گروه صنعت و معدن - پس ازآنکه معاون پارلمانی وزارت صنایع با ارائه فهرست اولویت بندی صنایع دریافت یارانه‌ها، صنایع نساجی، ظروف شیشه و کاغذ و چوب را در به ترتیب صنایع اول تا سوم در دریافت ۳۰ درصد منابع و درآمد حاصل از هدفمندکردن یارانه‌ها اعلام کرد، دبیرکل مجمع تشکل‌های صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: صنایع تولید غذا در اولویت حمایت در هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد. دبیرکل مجمع تشکل‌های صنایع غذایی ایران می‌خواهد که در هدفمندی یارانه‌ها، صنایع تولید غذا و سپس لباس کودکان باید در حمایت ویژه دولت قرار گیرد.

«سیدمحمد حسینی» گفت: برداشت من این است که دولت باید کارشناسی دقیق انجام دهد و به نظر من در حال حاضر بخش تولید خیلی ضربه‌پذیر و غیرقابل رقابت شده است.

دبیرکل مجمع تشکل‌های صنایع غذایی ایران تاکید کرد: به آمار دولت نمی‌توان تکیه کرد، زیرا آمار صادرات و تولید و اشتغال را مردم قبول ندارند و وقتی دولت می‌گوید نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده، مردم می‌بینند آیا وضع آنها بهتر شده و به خانوارهای خود مراجعه می‌کنند که آیا بیکاری کاهش پیدا کرده یا افزایش یافته است.

حسینی در مورد مواد ضروری جامعه گفت: دولت باید مراقب افزایش قیمت مواد غذایی و پوشاک، سپس مصالح ساختمانی باشد که نیاز اساسی جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ در این زمینه باید به صورت دقیق کارشناسی شوند، تا اجرای طرح دچار صدمه نشود.

حسینی در مورد نحوه استفاده ۳۰ درصد از یارانه نقدی در تولید و صنعت گفت: باید کمیته فنی برای استفاده این ارقام تشکیل شود.

دبیرکل مجمع تشکل‌های صنایع غذایی ایران اولویت نخست حمایت دولت را نیازهای ضروری جامعه مانند غذا، ‌مسکن و پوشاک و اولویت بعدی را نیازهای اساسی غیر از غذا و اولویت بعدی را سایر نیازهای تزئینی دانست و گفت: در هدفمندی باید اولویت نخست مورد حمایت دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ما، در شرایطی نماینده تشکل‌های غذایی سه محصول غذا، ‌مسکن و پوشاک را محق دریافت یارانه‌ها می‌داند که در اولویت بندی وزارت صنایع و معادن غذا، قند و شکر، روغن نباتی و لبنیات در اولویت‌های آخر فهرست منتشر شده قرار دارند.