گروه صنعت و معدن- در حالی‌که یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که دولت با حذف تعرفه پارچه چادری مشکی می‌تواند قیمت این کالا را کاهش دهد، یک عضو دیگر کمیسیون می‌گوید: «بیشترین نیاز ما به این کالا از طریق کشورهای چین و ژاپن تامین می‌شود.» به گزارش «فارس»، «شهباز حسن‌پور» با اشاره به پیگیری بحث عفاف در کشور‌ در خصوص تولید چادر مشکی گفت: ایجاد صنایع پایه‌ای برای تولید پارچه چادر مشکی،‌ از اولویت‌های نهادهای ذی‌ربط در این خصوص است.

«حسن‌پور» اظهار کرد: حمایت‌های بانکی از بخش خصوصی در رابطه با تولید پارچه چادر مشکی در رشد اشتغالزایی و کاهش قیمت تمام شده این کالا بسیار موثر است. وی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از اقدامات انجام شده در نهادهای ذی‌ربط پیرامون تولید پارچه چادر مشکی، عنوان کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس تا به حال هیچ بحثی در این مورد مطرح نشده است.

از سوی دیگر، یک عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از اینکه کشورمان در زمینه تولید پارچه چادر مشکی هیچ فعالیتی نداشته است، گفت: بیشترین نیاز ما به این کالا از طریق کشورهای چین و ژاپن تامین می‌شود. «شکور اکبر نژاد» اظهار کرد: از سال‌ها پیش ایران برای تولید پارچه چادر مشکی با کمبود تولید مواجه بود.