گروه صنعت و معدن-خواسته یا ناخواسته تشدید تحریم‌ها علیه ایران در بخش پروژه‌های نفت و گاز باعث شده پیمانکاران بزرگ در کنار هم قرار گرفته و از توان فنی و مهندسی شان برای اجرای پروژه‌های نفت و گاز استفاده کنند، به‌طوری که رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید: کنسرسیومی متشکل از هشت عضو توانمند فاز ۱۴ را بدون آزمون و خطا اجرا می‌کند. «سید مجید هدایت» می‌افزاید: در ساخت فاز ۱۴ پارس جنوبی هیچ چیزی را به آزمون و خطا واگذار نخواهیم کرد، بلکه از مجموعه‌هایی مجرب و باسابقه بهره خواهیم برد، لذا کنسرسیومی متشکل از هشت عضو توانمند انتخاب شده و با تقسیم مسوولیت‌ها جزئیات اجرایی کارها مشخص شده است.

وی افزود: با توجه به تجربه‌هایی که در ساخت فازهای قبلی پارس جنوبی به دست آورده‌ایم، این بار به شکلی دقیق و حساب شده و با تقسیم کار و ایجاد کنسرسیومی قوی از سازندگانی که تجربه‌هایی معین و اثبات شده دارند، کار را آغاز خواهیم کرد.

«هدایت» ادامه داد: ایدرو وارد پروژه‌ای شده که مرحله مهندسی آن حل شده و می‌تواند اجرای آن را آغاز کند و چون قصد داریم فاز ۱۴ را نیز براساس مبانی مهندسی فازهای ۱۷ و ۱۸ بسازیم، بلافاصله پس از تحویل سایت می‌توانیم اجرای پروژه را آغاز کنیم تا صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت انجام شود. وی با بیان اینکه در این پروژه از توانمندی‌های شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) در حوزه ایجاد مشارکت‌های اصولی، عملی و اجرایی استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: انتظار داریم در این فاز با مشارکت شرکت مپنا در برنامه‌ریزی و کنترل پروژه مستقل زمینه نظارتی دقیق‌تر و بهتر بر اجرای این پروژه عظیم انجام شود.